Advertiserii din domeniul imobiliar renunta, treptat, la publicitatea traditionala la televizor, in favoarea celei la radio si in presa scrisa, potrivit "Ghidului Imobiliar NewsIn - pentru clienti si dezvoltatori", prima publicatie care realizeaza o radiografie a pietei imobiliare din Romania.

Primele patru companii imobiliare, dupa investitiile in promovare pe anul 2008, sunt Colliers, Eurisko, CB Richard Ellis si Ellan House, companii au dominat si clasamentului din 2007, conform datelor furnizate de firmele Media Hub si Alfa Cont si preluate de "Ghidul Imobiliar NewsIn - pentru clienti si dezvoltatori".

Doua dintre companiile din topul investitorilor in publicitate au continuat comunicarea pe canalele media traditionale. Astfel, Ellan House a investit 109.000 de euro pentru aparitiile in presa scrisa si TV, in timp ce Eurisko a cheltuit 285.000 de euro pentru promovarea proiectelor sale pe cele patru canale traditionale.

Colliers INT'L si CB Richards au renuntat la promovarea proiectelor imobiliare pe TV in favoarea altor medii, cum ar fi radioul, ziarele si revistele. Sumele invesite in acest scop au fost de 320.300 de euro, respectiv 243.000 de euro.

Primele zece companii din domeniul imobiliar au rulat, in 2008, doar 63 de spoturi pe TV. Cel mai utilizat canal media a fost radioul, mijloc prin intermediul caruia au fost difuzate 721 de spoturi, urmat de presa scrisa, cu aproximativ 556 de insertii in 338 de ziare si 218 reviste. In primele sase luni din 2008, sumele investite in promovare de primii zece advertiseri (atat dezvoltatori, cat si agentii imobiliare) reprezinta mai mult de jumatate din totalul destinat promovarii in 2007.

"Ghid Imobiliar NewsIn - pentru clienti si dezvoltatori" este structurat pe patru sectiuni. Prima cuprinde analiza calitativa a focus-group-urilor si a interviurilor in profunzime. De asemenea, sectiunea cuprinde si o lista cu proiectele rezidentiale si office care raspund cel mai bine asteptarilor clientilor. NewsIn a fundamentat metodologia de evaluare a proiectelor imobiliare pornind de la asteptarile clientilor.

Cea de-a doua sectiune cuprinde o analiza a pietei imobiliare romanesti, precum si a domeniilor conexe. In aceasta sectiune, cititorii vor afla informatii despre stocul disponibil de birouri, despre tranzactiile cu locuinte vechi si noi, despre piata rezidentiala, despre cea a aerului conditionat si a mobilierului de birouri. De asemenea, sectiunea contine si o analiza a pietei materialelor de constructii.

"Ghid Imobiliar NewsIn - pentru clienti si dezvoltatori" descrie, in cea de-a treia sectiune, modul in care bancile percep noile reguli de creditare, evolutia creditului ipotecar si tendintele in finantarea proiectelor imobiliare.

Ultima sectiune cuprinde un director cu proiectele rezidentiale, office si de retail romanesti finalizate, aflate in derulare sau anuntate. Directorul cuprinde doar acele proiecte dezvoltate de persoane juridice si pentru care au putut fi identificate date, precum numele dezvoltatorului, statusul si tipul proiectului.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.