In acest caz putem vorbi de doua directii: despre investitorii care cauta sa beneficieze de pe urma veniturilor din chirii si despre cumparatorii pentru o a doua locuinta sau care vor sa se relocheze in alta tara, mai multi dezvoltatori importanti din Romania avand cereri si efectuand tranzactii catre clienti mici si medii (1-5 apartamente) din afara Romaniei. In urma studiilor, OPP a aflat de astfel de cumparatori din SUA, Scandinavia, Germania, Franta, Spania, Israel, Grecia si Italia, printre altele. Tibor Fuchsel, territory manager la Overseas Property Professional (OPP) afirma ca piata fostelor state sovietice ar fi un taram inca neexploatat in Romania. Cumparatorii din fostele state sovietice sustin in acest moment prin achizitii piata imobiliara britanica, achizitioneaza de pe plan cele mai scumpe proprietati din Dubai si sunt principalii achizitori in Bulgaria. De ce nu inca Romania? Fiindca nu a fost promovata in aceasta directie.

"Cumparatorii rusi sunt in mod constant in cautarea de noi teritorii in care nu doar sa investeasca ci si sa achizitioneze ceva special, iar Romania are extraordinar de multe lucruri de oferit. Noi nu vedem nici un motiv insurmontabil ca Romania sa nu urmeze exemplul Bulgariei in a-si oferi proprietatile catre cumparatorii rusi", a declarat Fuchsel.

Vestile bune in viitor vor veni in special catre dezvoltatorii cu proprietati la vanzare care nu se vor limita sa-si propuna portofoliile doar catre pietele unde potecile sunt deja batatorite si chiar prafuite de actuala situatie. Dezvoltatorii trebuie sa invete sa-si adapteze activitatile de marketing si sa inteleaga know-how-ul interactivitatii cu agentii imobiliari straini si sa-i invete despre avantajele proprietatilor din Romania.

Citeste si:

Tibor Fuchsel afirma: " Fundamentul business-ului ramane acelasi. Dezvoltatorul doreste sa-si vanda proprietatile prin intermediari si fie ca utilizeaza un agent local, cu sediul in Romania, care vinde catre romani sau un agent extern care vinde catre clientii din tara lui, relatia este similara."

In acest an, OPP si OPP Russia au pornit un proces de familiarizare a agentilor internationali despre oportunitatile pe care le pot gasi in Romania. Fuchsel afirma: "Pentru a capitaliza interesul, dezvoltatorii trebuie sa dezvolte un dialog pro-activ cu agentii straini si sa stabilieasca si dezvolte aceste canale de vanzare. Interesul cumparatorilor exista, tot ceea ce trebuie sa faca dezvoltatorii este sa fie in contact cu agentii straini care sa le furnizeze clienti. OPP ofera platformele cele mai eficiente din lume pentru a crea mediul prin care dezvoltatorii sa poata contacta agenti straini.

O alta problema pe piata romaneasca este relativa lipsa a companiilor specializate in marketing imobiliar. Multe dintre cele active la ora actuala au background in fmcg, de exemplu si au adaptat aproape cu copy / paste strategiile de marketing din domeniile pe care le cunosc. De aceea, intalnim dezvoltatori care investesc zeci de mii de euro pentru promovarea unui site sau care tiparesc pliante pe care le distribuie in alte locuri decat cele de unde ar putea primi lead-uri de vanzare si care nu obtin rezultate, datorita faptului ca nu aplica strategii adaptate domeniului imobiliar.