Pe de alta parte, se observa ca dezvoltatorii manifesta un interes deosebit pentru zonele turistice, fie la mare, fie la munte.

Desi Bucurestiul ramane in continuare in topul investitiilor imobiliare, se observa o tendinta a dezvoltatorilor de a se orienta tot mai mult spre orasele cu potential din provincie: Cluj-Napoca, Timisoara, Brasov, Constanta, Sibiu sau Arad. Proiectele rezidentiale nu mai sunt tentante pentru investitori , acestia orien-tandu-se catre proiecte comerciale, potrivit reprezentantilor imobiliare.ro.

„Daca pana de curand dezvoltatorii imobiliari investeau cu precadere in sectorul rezidential, in prezent, constatam din ce in ce mai mult ca atentia acestora se indreapta spre sectorul comercial, cladiri de birouri sau parcuri logistice”, ne-a spus Daniel Crainic, marketing manager imobiliare.ro.

De altfel, retailul reprezinta in acest moment cel mai profitabil segment al pietei imobiliare. „Este segmentul cel mai putin afectat de criza actuala de lichiditati. Ritmul investitiilor in retail pare sa se mentina la un nivel ridicat, prin urmare va exista in continuare o nevoie de spatii corespunzatoare pentru aceasta activitate”, sustine Daniel Crainic. In ceea ce priveste sectorul rezidential, foarte multi dezvoltatori se orienteaza catre zonele turistice, atat la munte, cat si pe litoral. „Multi investitori s-au indreptat catre statiunile de la malul marii, cum ar fi Neptun sau Olimp, unde construiesc ansambluri rezidentiale pentru cei care isi doresc o locuinta de vacanta.