In timp ce multe orase din tara nu au indeajuns de multi retaileri, lanturile marilor magazine avanseaza lent catre orasele mai mici, preferand sa infiinteze reprezentante in cateva dintre orasele mari, arata un studiu al companiei de consultanta imobiliara Regatta.
Studiul reflecta situatiei pietelor de retail din primele 13 orase ale Romaniei, dupa numarul de locuitori: Bucuresti, Iasi, Cluj, Constanta, Timisoara, Craiova, Galati, Brasov, Ploiesti, Braila, Oradea, Bacau si Pitesti, iar rezultatele arata ca numarul magazinelor de tip cash&carry, super si hyper market, bricolaj sau de mobila si decoratiuni nu acopera inca suficient cererea din piata romaneasca.

„Pe piata Cash&Carry, singurii reprezentanti in Romania sunt Selgros si Metro, prezenti numai in Bucuresti cu trei magazine Selgros si patru Metro. In restul oraselor analizate, retailerii au ales sa-si deschida in general cate un singur magazin, exceptie facand Pitestiul care nu are inca un Selgros deschis si Braila unde pana acum nu exista nici un magazin reprezentant Metro. Pentru acesta din urma, singura explicatie ar putea fi eventual distanta foarte mica fata de Galati, unde exista o reprezentanta Metro deja”, a explicat Dragos Radu (foto), market analyst in cadrul Regatta.

Cu o prezenta de 12 ani pe piata de retail din Romania, Metro s-a extins in orasele mai mari precum Constanta, Timisoara, Brasov, acestea beneficiind in prezent de cate doua unitati Metro, arata acelasi studiu.

„In prezent, extinderea retelei Metro este stopata din cauza refocusarii grupului pe dezvoltarea atat in Bucuresti cat si in tara a retelei de hypermarketuri Real ce apartin de grup”
, a adaugat Dragos Radu.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.