Banca Comerciala Romana este prima institutie bancara din Romania cu un sediu virtual pe platforma Second Life. Plasata in centrul Pietei Revolutiei din Bucurestiul Virtual, sucursala BCR beneficiaza de un trafic zilnic de peste 250 de utilizatori unici in interiorul sucursalei si de expunere in fata a peste 800 rezidenti care socializeaza in orasul virtual.

Cladirea BCR din Second Life a fost realizata exact dupa modelul sucursalelor din realitate. In interior, utilizatorii pot interactiona cu diverse aplicatii automatizate, pot afla mai multe informatii despre promotiile in curs (pachetul BCR Student si BCR Pensii in acest moment), se pot inscrie in grupul Scolii de bani iar, in curand, vor avea posibilitatea de a cumpara L$ (n.r Linden Dolar, moneda din Second Life) prin intermediul ATM-urilor. Este in discutie si posibilitatea de a oferi joburi in spatiul virtual pentru absolventii Scolii de bani. In plus, BCR va beneficia de branding in orasul virtual pe tot parcursul anului 2010 si va fi organizatorul a catorva evenimente si concursuri memorabile in Piata Revolutiei din Bucurestiul Virtual.

Programul de educatie financiara al BCR, Scoala de bani, care va continua si in 2010, va avea un corespondent 3D in lumea virtuala. Astfel, in Bucurestiul Virtual exista deja amenajata o aula universitara in care se vor desfasura lectiile cu Domnul Diriginte iar elevii scolii vor participa la concursuri sub forma de extemporale, in urma carora vor putea castiga premii.

Deschiderea unei sucursale in Second Life si integrarea programului de educatie financiara Scoala de Bani fac parte din strategia noastra de a interactiona cu publicul si la alte niveluri decat cele deja clasice. Dupa succesul de anul trecut al Scolii de bani, am decis sa continuam programul in anul 2010 adaugand si mediul 3D ca extensie de platforma. Faptul ca Second Life are o economie si o moneda proprie, ne permite sa experimentam in jurul ideii de bani prin implementarea de advergame-uri si concursuri dedicate comunitatii din spatiul virtual, dar si sa oferim servicii reale (carduri, internet banking) membrilor acestei comunitati”, a declarat Daniel Pana, Director Executiv Directia Marketing BCR

Prezenta Bancii Comerciale Romane in Bucurestiul Virtual este un plus de valoare pentru acest proiect unic in Romania, atat din punctul de vedere al comunitatii cat si ca exemplu de marketing inovativ in randul brandurilor locale. Sucursala virtuala a fost extrem de bine primita de catre utilizatorii romani din Second Life, iar proiectul Scolii de bani va strange, cu siguranta o multime de fani. Ceea ce diferentiaza Second Life de orice alta platforma virtuala tridimensionala este exact posibilitatea de a castiga bani reali prin intermediul monedei virtuale, iar proiectul Scolii de bani se pliaza perfect pe mentalitatea utilizatorilor acestui spatiu. Lucram acum la implementarea sistemului de schimb valutar din RON in Linden Dolari si pregatim o serie de concursuri si evenimente speciale sub egida BCR”, a adaugat Aura Tatu, creatoarea Virtual Bucharest

Second Life s-a lansat in 2003 dar platforma a devenit cunoscuta la nivel mondial abia in 2006, odata cu intrarea Ambasadei Suediei urmata de o serie de branduri care au inceput sa testeze oportunitatile lumilor virtuale (IBM, Cisco, Microsoft, CNN, Reuters, Wired, Playboy, Peugeot, Mercedes, Vodafone, Orange, ABN, ING, Coca Cola, L'Oreal, Philips, Electrolux si multe altele).

In acest moment, Second Life are peste 15 milioane de conturi inregistrate, o economie si o moneda proprie (Linden Dolar). Valoarea tranzactiilor zilnice se ridica la peste 1,5 milioane de dolari americani. Utilizatorii Second Life sunt in general trend-setteri si early adopters, persoane cu influenta in cercurile lor sociale si care stapanesc bine uneltele de socializare online. Majoritatea sunt producatori de continut - scriu pe bloguri, folosesc photo si video sharing sau produc bunuri virtuale.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.