Business 5 Mai 2009 16:28
In atragerea viitorilor soldati, instrumentele web 2.0 adauga un nou grad de interactiune si transparenta relatiei dintre civili si militari.
Daca pana acum parea ciudat sa te “imprietenesti” cu un reprezentant al armatei pe un site de socializare online, armata americana a mai facut un pas important in adoptarea de noi metode care sa-i apropie de viitorii recruti si de marele public, anunta MSNBC.

Locotenent-generalul Benjamin Freakley, cel care se ocupa de recrutarea noilor soldati, e de parere ca tinerii cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani “traiesc in virtual”, ceea ce a convins armata americana sa isi faca atat un cont pe Twitter cat si un profil de Facebook. In timp ce pe Twitter oficialii nu fac decat sa retransmita stiri si linkuri, profilul de Facebook este destinat comunicarii directe cu utilizatorii retelei sociale, care pot pune intrebari despre detaliile vietii de soldat. Benjamin Freakley subliniaza ca noua modalitate de a comunica cu viitorii recruti le permite reprezentantilor armatei sa devina prieteni cu acestia si sa intre in dialog si cu cercurile lor sociale, ceea ce creste semnificativ interactiunea dintre potentialii candidati si oficiali.

Lindy Kyzer, cea care se se ocupa de actualizarea blogului armatei americane si de intretinerea conturilor de Facebook si Twitter, sustine ca posibilitatea ca oricine sa comunice pe teme militare prin intermediul retelelor sociale adauga o noua dimensiune relatiei dintre armata si public. “Incercam sa cream un forum deschis”, declara Lindy Kyzer, adaugand ca postarile care ar putea “pata” imaginea armatei nu sunt sterse, singurele comentarii la care se renunta fiind cele considerate “nepotrivite cu valorile familiei”. Unul dintre rezervistii activi pe profilul de Facebook al armatei americane, Danny Andazola, e de parere ca “faptul ca tinerii vad atat comentariile pro cat si contra ii ajuta sa decida daca valorile si cultura armatei li se potrivesc”.

Deschiderea armatei S.U.A. fata de instrumentele specifice mediului virtual nu este ceva nou, aceasta intretinand deja conturi de Flickr, YouTube, Vimeo, iReport sau Delicious. Printre oficialii care folosesc activ avantajele comunicarii in retele sociale se numara generalul Raymond Odierno, comandantul trupelor americane in Irak, dar si comandantul pazii de coasta, care isi actualizeaza constant profilul de Facebook. Fortele aeriene americane folosesc la randul lor retelele sociale, Air Force avand atat un profil de Facebook cat si un cont de Twitter.

Jocurile video sunt un alt mod prin care armata americana se apropie de tineri, reusind sa-si transmita eficient mesajul. America’s Army, ai carui 9.5 milioane de jucatori inregistrati au completat incepand cu 2002 peste 380 de milioane de misiuni variind de la antrenamente pana la operatiuni anti-tero, se bucura de succes in randul adolescentilor prin grafica realista si prin faptul ca este singurul joc de razboi realizat oficial de armata S.U.A.. Cea mai recenta versiune, “Special Forces”, a fost lansata saptamana trecuta.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.