Printre partenerii cu care compania din Redmond a semnat deja acorduri de colaborare se numara CNBC, Electronic Arts, Gameloft, Pandora si Facebook.

Sistemul de operare Windows Mobile 6.5, disponibil incepand cu jumatatea lui 2009, va permite partenerilor Microsoft sa includa aplicatii de gaming, streaming radio, stiri si socializare online. In premiera, telefoanele compatibile cu versiunea 6.5 (LG-GM7300 sau HTC Touch Diamond 2 si Touch Pro 2, deocamdata) vor permite uploadul de fisiere video direct in profilul de Facebook. Celelalte aplicatii care vor fi prezente pe rafturile Windows Marketplace asigura, de exemplu, integrarea contului de Hotmail, emailurile in format HTML, conectarea cu profilul de MySpace sau prognoze meteo. Utilizatorii vor avea optiunea sa “returneze”, in termen de 24 de ore, aplicatiile pe care s-au grabit sa le considere interesante.

Decizia Microsoft vine dupa ce Apple a lansat, in vara lui 2008, AppStore, un ecosistem de aplicatii pentru iPhone si iPod Touch. Magazinul online a depasit zilele trecute pragul simbolic de 30.000 de aplicatii scrise de programatori din toata lumea si downloadate de peste 800 de milioane de ori. Dintre cele 25.000 de aplicatii care nu sunt gratuite mai mult de 5.000 sunt, deja, piratate, dupa cum scriu cei de la Wired, succesul ideii de a nu te baza doar pe sistemul de operare ci pe aplicatii specializate fiind evident.

Cu ocazia anuntului oficial si al demonstratiilor pe care Microsoft le va face in cadrul evenimentului CTIA Wireless (1-3 aprilie 2009, Las Vegas), poate ca producatorii de platforme software pentru mobile vor intelege ca viitorul apartine aplicatiilor “light”, specializate pe diferite functii. Cei de la Google au deja un magazin online pentru aplicatii compatibile cu telefoanele bazate pe Android, producatorii Blackberry vor anunta detalii despre propria platforma iar Palm are, de asemenea, planuri pentru modelul Palm Pre, raspunsul companiei la iPhone.

Analistii citati de Reuters sunt sceptici, insa, in ceea ce priveste succesul concurentilor Apple in fata atat a utilizatorilor, cat si a dezvoltatorii de aplicatii.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.