In acest sens, un grup de experti s-a reunit pentru prima data joi.

Actuala directiva europeana din acest domeniu dateaza din 1995, inainte de aparitia gigantului Google si a exploziei internetului, care dat protectiei datelor private o noua dimensiune.

Profilul unui utilizator de internet poate fi construit pe baza site-urilor vizitate, a cautarilor facute pe internet, a informatiile pe care le ofera voluntar si a fisierele de tip cookies de pe calculatorul sau. Toate aceste date sunt folosite, in special, in domeniul publicitar.

Citeste si:

"Cunoasteti viteza cu care se schimba noile tehnologii si provocarea pe care o reprezinta ele, deci este clar ca avem nevoie de o viziune clara, actualizata"; a declarat un purtator de cuvant al Comisiei Europene, Michele Cercone.

"In acest stadiu, este o reflectie in toate directiile privind noile tehnologii si protectia datelor (...) pentru a incepe sa identificam care sunt mizele majore", a adaugat el.

Grupul de experti este format din doi reprezentanti ai industriei IT - unul de la Google si celalalt de la Intel - doi avocati din Bruxelles si un reprezentant al organismului olandez pentru prtejarea datelor.
Dupa reuniunea de joi, mai sunt prevazute cel putin cinci alte intalniri in anul 2009, potrivit lui Cercone.