Cea mai importanta concluzie a discutiilor din cadrul evenimentului NetCamp – primul dedicat tendintelor si strategiilor in mediul online romanesc – este ca in internetul local exista oameni cu multe idei si ca exista bani de investitii. Insa antreprenorii prezenti la eveniment au subliniat faptul ca majoritatea site-urilor nu raspund nevoilor utilizatorilor romani si nu pot deveni in timp producatoare de bani.

Ca dovada ca exista fonduri, sase investitori au pus la bataie 30.000 de euro in cadrul competitiei NetStart-up, aflata la cea de-a doua editie, competitie prin care antreprenorii au sansa de a convinge o serie de investitori sa ii sustina in proiectele lor. In faza finala a competitiei au ajuns zece proiecte, ai caror dezvoltatori au incercat sa convinga juriul ca ei merita o parte din bani pentru materializarea initiativelor lor. Unele dintre aceste site-uri sunt deja online, altele sunt inca in dezvoltare, urmand sa fie lansate in curand.

CaptainGo merge bine

Proiectul care a castigat anul trecut competitia NetStart-up, CaptainGo.ro, este un site unde se pot face rezervari online pentru hotelurile din Romania. Inainte de a fi prezentat, in 2007, in cadrul NetStart-up, site-ul se afla online – intr-o versiune beta – de aproximativ o saptamana. "Am inceput lucrul la site cu 15.000 euro credit", a spus Lavinius Marcu, director general al CaptainGo. "Anul acesta, in noiembrie, am ajuns sa avem o cifra de afaceri de 20.000 euro."

Exista "coruptie" in online-ul romanesc
O caracterizare realista a mediului online romanesc a facut-o Alexandre Almajeanu, un investitor francez de origine romana. Acesta a spus ca, de la Paris, Micul Paris este inca in lumea web 1.0 si nu a pasit in cea web 2.0. "In Romania, majoritatea site-urilor nu au un model de business", a spus antreprenorul, care mai crede ca majoritatea proiectelor lansate in .ro nu sunt inovatoare. "Ele trebuie doar sa raspunda la o problema specifica", a mai spus antreprenorul.