Prezent alaturi de alti jucatori importanti pe piata online din Romania la evenimentul RoNewMedia 2.0, Andrej Nabergoj considera ca una din problemele cu care se poate confrunta un antreprenor ar fi strangerea de fonduri care sa sustina lansarea afacerii, obstacol care insa poate fi depasit.

“Foarte putine sunt cazurile in care acest antreprenor gaseste sprijin financiar din partea familiei sau a prietenilor. Cu toate acestea, nu a fost nicicand mai ieftin sa pornesti o afacere, intrucat ai la dispozitie tehnologii din cele mai diverse si un spatiu deschis, in care informatia circula nestingherita. In aceasta situatie se regaseste un prieten foarte bun, care a reusit sa lanseze un joc online pentru reteaua sociala Facebook, folosind doar cateva servere. Are 25 de ani, locuieste in San Francisco cu parintii si realizeaza 5 mil. dolari pe an”, spune Andrej Nabergoj.

Potrivit acestuia, criza financiara a determinat ca valoarea proiectelor in online sa scada cu pana la 50%, insa putem vorbi in continuare de o crestere sustinuta a acestei piete si in anii urmatori.

Citeste si:

La randul sau, Vlad Stan, fondator SeedMoney, estimeaza ca actualul context economic va aduce mult mai multi bani investiti in Internet.

“Noi nu investim in proiecte, ci in visele oamenilor din spatele proiectelor si dorinta lor de a-si indeplini acele vise. Motivul principal al crizei este ca toate lucrurile se schimba, dar nu si Internetul. Internetul este schimbarea care va veni. Din punctul meu de vedere, orice proiect bun, cu milioane de utilizatori, va gasi in cele din urma o cale de monetizare, asa cum este cazul Twitter sau Youtube”, afirma Vlad Stan.

Pe de alta parte, Alexis Bonte, CEO eRepublik.com si presedintele Trilulilu.ro, crede ca “zilele companiilor care nu au un business model clar sunt numarate”.