Bancile romanesti esueaza in a-si folosi site-urile ca instrumente eficiente de PR, este concluzia unui studiu realizat de agentia de consultanta Selenis. Majoritatea site-urilor sunt deficitare la capitolele transparenta, design si principii de buna practica in comunicarea cu presa.

Studiul Selenis, realizat in perioada 20-24 octombrie, a presupus analizarea site-urilor corporate ale primelor 20 de banci romanesti (conform cotei de piata in functie de active), pe baza principiilor de buna practica in comunicarea cu presa, pe Internet, enumerate in lucrarile lui Jacob Nielsen.

Cele zece criterii dupa care s-a facut evaluarea site-urilor au fost: usurinta accesului la informatiile de presa, contacte de presa, comunicate de presa, imagini si ilustratii pentru presa, informatii de baza despre companie, echipa de conducere, aparitii in presa, responsabilitate sociala, instrumente de informare in timp real, raspunsuri la crize de imagine sau ingrijorari publice.

Una din cele mai importante informatii pentru un jurnalist sunt datele de contact ale PR-ului. Din cele 20 de banci luate in calcul in studiu, numai 5 din aceastea ofera aceasta informatie. "In conditiile in care atentia presei e indreptata spre sectorul bancar, iar jurnalistii au nevoie de pozitii oficiale intr-un timp scurt, aceasta situatie nu poate decat sa dauneze imaginii bancilor", se specifica in comunicat.

Alte minusuri intalnite pe majoritatea site-urile institutiilor de credit sunt: erorile de design; decalajul tehnologic (doar o banca din cele 20 ofera si alte variante ale comunicatelor sale decat cele text); imposibiliatea de a te abona la comunicatele bancii prin mail sau feed; faptul ca nu-si folosesc site-urile pentru a-si demonstra credibilitatea (date despre echipa de management de exemplu, pot fi gasite doar pe 16 din cele 20 de site-uri, insa acestea sunt de cele mai multe ori incomplete), etc.

Printre punctele la care stau bine bancile se numara: informatiile despre companie ce pot fi gasite pe site, cel mai bine din aceasta privinta stand site-ul EximBank.ro, si comunicatele de presa.

Top-ul celor mai eficiente site-uri de banci in comunicarea cu presa:

1. EXIMBANK 35,85 %
2. CEC Bank 35,85 %
3. PIRAEUS BANK ROMANIA 32,08 %
4. UniCredit Tiriac Bank 30,19 %
5. Credit Europe Bank Romania 30,19 %
6. RBS BANK Romania 30,19 %
7. Raiffeisen Bank 28,30%
8. Banca Comerciala Carpatica 26,42 %
9. OTP BANK ROMANIA 24,53 %
10. Bancpost 2,64 %


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.