CFR Calatori vrea sa disponibilizeze anul viitor aproximativ 2.200 de angajati, reprezentand 15% din totalul de 15.000 de salariati. Totodata, CFR intentioneaza sa investeasca 957 milioane de euro pana in 2019, pentru achizitia de rame electrice, automate de bilete si un sistem de control prin porti de acces la tren.

Astfel, vor fi disponibilizate 140 de persoane de la unitatile central si regionale, 275 din sectorul comercial, 323 din sectorul vagoane, 157 de persoane Tesa din ramura tractiune, ca urmare a introducerii mersului trenurilor cadentat, inchiderea unor sectii si investitii pentru eficientizare companiei si modernizarea materialului rulant, relateaza MEDIAFAX.

  • Angajatii CFR, tot mai putini

La finele primului semestru, operatorul feroviar avea 15.000 de angajati, cu 2.000 de persoane mai putin fata de 2008. Introducerea traficului cadentat va presupune suplimentarea personalului din tren prin recalificarea profesionala a salariatilor din sectorul de exploatare vagoane. Totodata, compania vrea sa cumpere 120 automotoare diesel si 120 rame electrice noi cu 927 milioane euro, un sistem control prin porti acces cu 20 milioane euro si automate de bilete cu 10 milioane euro.

Pentru asigurarea corecta a mentenantei noilor vehicule care vor fi achizitionate, CFR Calatori vrea sa inceapa constructia de hale lungi de 200 de metri cu facilitatile specifice intretinerii in locatiile unde CFR Calatori are terenul in proprietate in Bucuresti, Brasov, Timisoara, Arad, Constanta si Satu Mare. Totodata, halele din Craiova, Suceava, Cluj, Galati si Iasi, unde proiectarea a fost deja realizata, trebuie finalizate in perioada 2012-2013.

Costul unei hale echipate cu minimul necesar este de 12 milioane de euro, astfel ca pentru intreg programul vor fi necesari aproximativ 125 milioane euro, distribuiti in perioada 2011-2020.

Alte masuri prevad scutirea platii acizelor pentru motorina, prin care se vor realiza economii de 90 milioane lei anual, sprijin pentru obtinerea de fonduri UE necesare achizitionarii materialului rulant si modernizarii pe ansamblu si reducerea cheltuielilor cu plata taxei pentru utilizarea infrastructurii care se achita la CFR SA.

Citeste si:
CFR Infrastructură anunță că traseul feroviar revine în România,...
CFR Infrastructură anunță că...

  • Puncte de lucru inchise

Totodata, compania vrea sa inchida punctele de lucru din Sighisoara, Drobeta Turnu Severin, Oravita, Caransebes si Lugoj, sa transfere intregul personal la depourile de baza si sa inchiuda 19 sectii care inregistreaza cele mai mari costuri per pasager-km si genereaza cele mai mici venituri, precum Bucuresti - Oltenita, Pitesti- Curtea de Arges, Ploiesti Nord - Maneciu, Simeria - Hunedoara si Oravita - Anina.

Programul a fost avizat de ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, urmand sa fie prezentat pentru aprobare reprezentantilor FMI.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.