Marcile private, cele mai ieftine produse de la raft, sunt o solutie in recesiune. Declinul economic a micsorat puternic vanzarile realizate de majoritatea magazinelor. Wal-Mart a fost singurul castigator, datorita preturilor mici.

„In conditiile in care mai toate companiile raporteaza, in aceasta perioada, pierderi si vanzari sub asteptari, ce companie sfideaza acest trend? Wal-Mart! Cu strategia corecta si o buna pozitionare, retailerii - si nu numai - pot razbate prin criza cu impact minim”, rezuma Emanuel Sanda, directorul companiei de cercetare de piata Nielsen, tendintele de schimbare in acest segment.

Preturi mici si investitii masive in promovare, aceasta pare sa fie solutia retailerilor pentru iesirea din criza. In aceste conditii, marcile proprii ale lanturilor de supermarketuri si hipermarketuri par sa fie cele mai pregatite produse pentru aceasta perioada.
Desi in urma cu cateva luni aceste produse incepeau sa inregistreze scaderi ale vanzarilor, pe motiv ca erau prea ieftine si de o calitate indoielnica, acum au revenit pe un trend ascendent.

Din 2009, marca proprie Auchan

Incepand cu zilele acestea, Auchan se alatura celorlalti noua retaileri din piata care aduc la rafturi produse sub marca proprie. Deocamdata, este vorba doar despre sampanie si cateva produse alimentare cu specific frantuzesc, dar de anul viitor gama de produse se va mari considerabil.

„Vom lucra tot mai mult cu producatori locali pentru marca proprie Auchan”, ne-a declarat Regis Mougel, directorul general al lantului de hipermarketuri. Compania este cu atat mai pregatita pentru cazul in care bugetele clientilor s-ar reduce drastic cu cat politica de vanzari este una a preturilor reduse, de tip discounter.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.