„In mod sigur vor fi afectati jucatorii mici si o parte din ei vor da faliment sau vor fuziona. Vor supravietui cei care vor gasi solutii de optimizare a costurilor, precum si de gestionare a resurselor. Totul depinde de strategia de business a fiecaruia si de o viziune pe termen lung”, mai afirma el.


Reducerea ponderii vanzarilor in rate in ultimele saptamani, precum si cresterea prudentei manifestate de clientii primele manifestari ale crizei in cazul Staer. „In luna septembrie, din cauza crizei, vanzarile Staer s-au diminuat cu 5% fata de perioada similara a anului trecut”, mai spune reprezentantul Staer.

Si cifra de afaceri a Staer pe anul 2008 va fi influentata in mod negativ de criza finaciara globala. „Tinand cont de intarzierea planurilor de dezvoltare (deschiderea noilor showroomuri - unde depindem foarte mult de dezvoltatorii imobiliari) si de criza economica din prezent, este posibil ca cifra de afaceri estimata initial (40 mil. euro pe tot anul 2008) sa nu mai fie atinsa. Decisive pentru atingerea obiectivelor financiare propuse vor fi ultimele doua luni ale anului, respectiv evolutia vanzarilor din aceasta perioada. Anii trecuti inregistram in aceasta perioada un varf de vanzari, acum, in contextul crizei interne si internationale, este posibil sa asistam la o evolutie diferita”, explica Stefan Nicolae.