Conform sondajului Nielsen, retailul de imbracaminte s-ar putea sa fie unul dintre cele mai afectate ca urmare a crizei, intrucat 49% dintre consumatorii la nivel global si 56% dintre romani vor cheltui mai putin pe haine noi.

De asemenea, sectorul de tehnologie personala ar putea inregistra scaderi pentru ca 40% din consumatorii din intreaga lume se gandesc sa amane modernizarea tehnologica (mobil, laptop) din dorinta de a economisi, in timp ce in Romania mai mult de jumatate fac acest lucru (55%).

In plus, milioane de consumatori din tarile cu cel mai rapid ritm de dezvoltare considera ca recesiunea va lua sfarsit in mai putin de un an, conform sondajului Nielsen Global Consumer Confidence (Sondajul Global de Evaluare a Increderii Consumatorilor) in care au fost intervievati 26.202 consumatori din 52 de tari, in plina criza financiara globala, in luna octombrie 2008.

Astfel, 51% dintre indieni, 45% dintre vietnamezi si aproximativ unul din trei chinezi si rusi se asteapta ca recesiunea globala sa ia sfarsit in urmatoarele 12 luni, arata sondajul Nilesen.

Citeste si:

In economiile emergente precum China, Vietnam, dar si Romania si Bulgaria, mai multe categorii de produse si servicii continua sa isi mentina cresterea de doua cifre, consumul nefiind afectat in aceeasi masura ca in economiile occidentale.

Totusi, sumele cheltuite cu ocazia sarbatorilor de iarna vor fi reduse in tarile occidentale, dar consumatorii spera ca lucrurile se vor indrepta pana la sfarsitul lui 2009.

"Romanii se afla inca pe valul expansiunii economice din ultima vreme si, cel putin deocamdata, nu au simtit nevoia sa isi ajusteze stilul de viata sau nivelul de consum in vreun fel" a declarat country manager Nielsen Romania, Emanuel Sanda.
Mai multe detalii despre cum vor "consuma" romanii si strainii articole de imbracaminte gasiti aici.