Romanii s-ar mai putea chinui ani buni facand cel putin cinci ore cu trenul intre Bucuresti si Constanta. Aceasta in pofida asigurarilor date la inceputul acestei luni de catre ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, care afirma optimist ca, din 2010, parcurgerea celor aproape 250 de kilometri se va face in doua ore. In cazul tronsonului Bucuresti Nord-Baneasa, terminarea lucrarilor a fost programata initial pentru luna decembrie a acestui an, urmand ca tronsonul Fetesti-Constanta sa fie si el definitivat in iulie, anul viitor.

Termenele de finalizare au fost amanate in mai multe randuri. Nici saptamana trecuta nu a fost una buna pentru proiect.

Reprezentantii consortiului Swietelsky-Wiebe-Takenaka, care repara cele doua portiuni mentionate, au trimis CFR SA o scrisoare in care solicita plata datoriilor restante in termen de 28 de zile, in caz contrar lucrarile urmand sa fie oprite. Firmele au facturi neincasate inca din luna mai si sunt decise sa ceara prelungirea termenului de executie, precum si penalitati de intarziere. CFR SA recunoaste ca valoarea restantelor este de 10,9 milioane de euro.

Lucrarile risca sa fie oprite chiar daca sunt surse de finantare prevazute, respectiv un imprumut acordat de Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala (JBIC), un altul angajat de stat de la Dexia Kommunalkredit Bank, precum si bugetul de stat. Din valoarea totala de 453 de milioane de euro, 165 de milioane sunt date de japonezi, restul venind de la buget si de la Dexia. Imprumuturile au primit in 2005 avizul Guvernului.