Un buget construit pe ipoteze pesimiste, imbunatatirea capitalului de lucru in special prin reducerea creantelor din piata sau scaderea expunerii in valuta prin reducerea datoriei in valuta reprezinta doar cateva din masurile “de precautie” luate de jucatorii din FMCG-ul romanesc, pe fondul deprecierii leului.

  • 'Strategiile implementate inca de la finele anului trecut ne plaseaza intr-un fotoliu comod de spectator al show-ului'

In conditiile in care moneda nationala ar putea atinge valoarea de 4 lei/euro, Monica Tatoiu, managing director Cosmetics Oriflame Romania, afirma ca bugetul companiei a fost planificat pentru socul din aceasta toamna inca din noiembrie 2007. Cursul fixat la inceputul anului pentru buget a fost de 3,65 lei/euro. “Am construit bugetul pe 2007 pornind de la ipoteze ce pareau pesimiste atunci. Analizele bancilor mari de la inceputul anului prevedeau un astfel de curs in variantele pesimiste. Eu sunt o persoana prudenta si intotdeauna am ales solutiile cu risc minim.Consider astazi ca un risc minim este sa-ti tii economiile in euro la banca”, a declarat, pentru Wall-Street, Monica Tatoiu.

  • Consumul si investitiile vor scadea, iar inflatia va creste

Producatorul de bunuri de larg consum Henkel Romania considera ca actuala evolutie a monedei nationale va afecta grav economia tarii, in timp ce inflatia va creste pe fondul diminuarii consumului si investitiilor. Posibila atingere a pragului de 4 lei/euro si o eventuala scadere a cererii ar putea afecta afacerile Henkel din Romania, crede Niculae Olteanu, director finanicar al companiei.

Este criza financiara din SUA motiv pentru o scadere reala a puterii de cumparare a romanilor? Raspunsul il aflati aici.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.