In urma cererilor in masa a soferilor romani de a-si inmatricula masinile in Bulgaria, in tara vecina s-a creat o adevarata industrie: traducatorii, notarii, cei care se ocupa cu micile servicii (transportul autoturismului la politie, la asigurari, la inspectia periodica), cei care au garaje pentru depozitarea autoturismelor care urmeaza sa intre in sistem si angajatii bulgari ai firmelor facute de romani si contabilii castiga acum copios de pe urma triplarii taxei auto romanesti.

„Beneficiarii“ taxei de poluare

Niculae Vornicu voia, acum un an, sa puna pe picioare o afacere interesanta. Povesteste ca ideea lui era sa aduca masini mai vechi (dar ieftine) pe care sa le vanda studentilor sau persoanelor cu venituri mai mici.

Fiindca a aparut taxa de poluare, afaceristul a schimbat tactica: si-a facut “multinationala” ca sa inmatriculeze masini. “Chiar nu-mi place sa fac genul asta de business, dar taxa mi-a dat peste cap toate planurile”, povesteste Vornicu.

Fentarea taxei de poluare este mijlocul prin care societatea lui Vornicu incaseaza bani, ca profit in urma unei activitati economice. Schema e simpla: masina second-hand, cumparata din Occident, este dusa la Ruse si inmatriculata pe societatea bulgara a lui Vornicu.

Apoi, autoturismul este inchiriat de societatea bulgara uneia dintre firmele din Romania care apartine tot omului de afaceri.

Citeste si:

Iar ultimul pas este ca SRL-ul romanesc sa faca un act de comodat cu beneficiarul. Cercul se inchide, astfel, iar proprietarul masinii scapa de plata taxei de poluare si poate circula linistit prin Romania chiar daca are numere de Ruse.

Serviciul costa in jur de 1.000 de euro, iar profitul net al firmei – asa cum spune chiar Niculae Vornicu – este de 300 de euro. “Inainte aveam 2-3 solicitari intr-o luna. Acum avem cate 10-20, pe zi”, spune Niculae Vornicu.

Mina de aur pentru bulgari

Vornicu sustine ca hotararea luata de Guvernul de la Bucuresti a creat o adevarata industrie in Bulgaria. “E un lant intreg de oameni care traiesc din manevra asta.

Sunt traducatorii, notarii, cei care se ocupa cu micile servicii (transportul autoturismului la politie, la asigurari, la inspectia periodica) sau cei care au garaje pentru depozitarea autoturismelor care urmeaza sa intre in sistem.