Gigantii auto sunt obisnuiti sa aloce mari sume de bani advertising-ului, mai ales in perioada Sarbatorilor. Numai in luna decembrie a anului trecut acestia au finantat campanii de mediatizare in valoare de aproximativ 904 de milioane de dolari.

Iarna aceasta insa, mesajul producatorilor de masini va fi probabil mai rezervat, atat din cauza situatiei nefaste din industria auto, cat si ca o consecinta a inrautatirii situatiei economice a familiilor de rand.

Reclamele care sugereaza ca un cadou ideal de Craciun este un automobil in valoare de 40.000 de dolari nu mai reprezinta o abordare potrivita a potentialilor cumparatori, crede Bob Austin, un veteran al industriei auto si fondatorul Auto Futures Group, o companie de consultanta in marketing, strategie, branding si PR in domeniu.

Aceste mesaje tipice sugereaza ca producatorii de autovehicule nu sunt constienti de situatia grava a mediului socio-economic, adauga acesta. In conditiile in care majoritatea americanilor isi gestioneaza cu mult mai multa atentie bugetul personal, advertising-ul ar trebui sa fie focusat in jurul unor motive factuale care sa demonstreze avantajele achizitionarii unui nou automobil in contextul actual.