Fabricatia de piese de schimb, activitatea anumitor sectoare ale Uzinei Mecanice, cea a centrului CKD, precum si expeditiile de vehicule vor continua fara intrerupere, au precizat reprezentantii companiei.

In primele noua luni ale anului 2008 Dacia a vandut 194.165 automobile, cu 17% mai mult fata de perioada similara a anului trecut.

  • Renault inchide temporar mai multe fabrici

Renault a decis sa inchida de la inceputul saptamanii viitoare cea mai mare parte a uzinelor din Franta pentru o perioada de pana la doua saptamani, pentru a compensa scaderea vanzarilor auto, a anuntat astazi un responsabil sindical, citat de AFP. Masura anuntata in aceasta dimineata are ca scop principal reducerea pierderilor generate de scaderea vanzarilor de la nivel mondial.

"Aproape toate uzinele vor fi inchise pentru una sau doua saptamani, poate chiar mai mult", a declarat pentru AFP, Fabien Gache, reprezentant al grupului sindical CGT. "Saptamana viitoare va fi inchisa uzina de la Mans (vest), pentru 15 zile, precum si cea de la Flins (la vest de Paris)", a precizat Gache. “La uzinele din Cleon (nord-vest) activitatea va fi suspendata o saptamana, in timp ce la fabrica de la Sandouville se va lucra doar intr-un schimb pana la sfarsitul anului", a mai spus el.

Citeste si:

Renault a anuntat joi ca va reduce productia cu 20% in al patrulea trimestru. Presa spaniola a indicat de asemenea, ca aproximativ 5.500 de angajati ai uzinelor de la Valladolid, din nordul Spaniei, vor intra in somaj tehnic in 2009.

Renault, care detine marcile Renault, Samsung (Renault Samsung Motors este un producator auto sud-coreean, unde Renault detine 70% din actiuni) si Dacia, are 80.000 de angajati, iar statul francez detine o participatie de 15% in cadrul grupului. Compania a anuntat recent ca va disponibiliza 6.000 de angajati in Europa, dintre care 4.900 in Franta. Renault detine din 1998 in Romania uzinele Dacia Renault si a inceput, in 18 septembrie, constructia unui Centru de Tehnologie la Titu.

  • Credite de 9,5 miliarde euro

Potrivit Wall-Street, grupul a incheiat acorduri de creditare cu institutii bancare pentru 9,5 miliarde euro, din care 5,3 miliarde euro sunt rezervate activitatii de finantare a vanzarilor, iar 4,2 miliarde euro sunt destinate activitatii de comercializare, a anuntat compania.

"De la inceputul lui 2008, contextul macro-economic a inregistrat o scadere a principalelor piete auto din Europa si o criza financiara – ceea ce conduce la cresterea costurilor si la limitarea accesului la finantari", au precizat reprezentantii Renault. Impactul negativ a fost accentuat de evolutia defavorabila a cursurilor de schimb valutar, de un curs al petrolului foarte instabil si de cresterea pretului pentru materiile prime.