“Am identificat inexistenta pe piata bucuresteana a unor asemenea magazine in contrast cu expansiunea acestora in piata mondiala”, ar putea fi raspunsul lui Teglas la intrebarea “de ce un magazin bio?”. Intrebarea nu este deloc un cliseu, in contextul in care romanii cresc afacerile marilor lanturi de fast-food, de pilda McDonald's, cu cel putin 20% anual.

Exista si romani constienti de aportul nutritiv si sanatos al produselor bio, cel putin asa se traduce din rezultatele mai mult decat optimiste ale magazinului Leacul. “Daca in categoria romanilor ii introducem pe cei "informati", putem spune ca receptivitatea este una maxima. Si aici ma refer la persoanele care cunosteau produsele de pe pietele externe. De asemenea, receptivi sunt si cei care vad aceste produse ca pe un "trend" sau cei care au introdus in alimentatia lor obisnuita o pondere de 5-10% alimente bio”, a declarat, pentru Wall-Street, Ionut Teglas, detinatorul magazinului Leacul.

Lunar, peste 300 de clienti experimenteaza in jur produsele bio din Leacul, reprezentand ceaiuri, cafea, sucuri naturale de legume si fructe etc, dar si produse cosmetice sau de curatenie. Acestea sunt importate in proportie de 80% din Austria, Ungaria, Franta, Germania, restul fiind productie autohtona. Bineinteles, si preturile practicate sunt mai mari decat ale produselor similare din comert.