Potrivit directorului general al Splendid Media, regia care administreaza spatiul publicitar al televiziunilor publice, incasarile TVR din publicitatea difuzata in timpul transmisiunilor de la Olimpiada nu pot fi estimate inca, dat fiind ca nu exista un reper pentru acest lucru, informeaza NewsIn,

In orice caz, spune el, Olimpiada nu poate fi comparata, ca incasari din publicitate, cu Euro 2008.
“Euro 2008 a fost un program premium, Olimpiada este doar un program de interes. Este vorba si despre faptul ca, atunci cand au loc evenimentele din cadrul Olimpiadei, oamenii sunt la serviciu, deci avem o problema de fus orar”, a spus el. Potrivit lui Liviu Boitan, Research&Strategy coordinator al MediaCom Romania, TVR si Splendid Media, regia de publicitate a posturilor publice, vor aplica “taxe” pentru unele emisiuni, peste costurile negociate de fiecare client.

“Din pacate, nu exista, ca in cazul campionatului de fotbal, o oferta clara pentru Jocurile Olimpice”, a spus Boitan, citat de Business Standard. Televiziunea Romana va transmite, pe posturile TVR 1 si TVR 2, peste 320 de ore de la Jocurile Olimpice de la Beijing, la care se vor adauga transmisiuni in reluare, in cazul rezultatelor deosebite ale sportivilor romani, ajungand astfel la o medie de peste 16 ore de olimpiada zilnic.

TVR 1 si TVR 2 vor acoperi, astfel, 20 de discipline, transmise in direct, dintre cele 38 derulate la JO 2008, celelalte sporturi putand fi urmarite in rezumate zilnice. Orele de transmisiuni in direct vor fi acoperite de 11 comentatori si reporteri trimisi la Beijing.

De asemenea, printr-un parteneriat incheiat intre TVR si radioul public, alti sase comentatori din partea Radio Romania Actualitati vor participa la Olimpiada. Pe de alta parte, ca termen de comparatie, NBC, care a platit 900 milioane de dolari pentru drepturile de difuzare a Jocurilor Olimpice, va difuza 3.600 de ore de olimpiada, pe posturile NBC, Telemundo si pe statiile prin cablu, precum si pe online si video on demand (televiziune la cerere).

Reprezentantii de vanzari ai postului de televiziune american NBC Sports anuntasera, cu mai putin de trei saptamani inaintea inceperii Jocurilor, ca reteaua NBCU TV vanduse deja 90% din spatiul publicitar alocat Jocurilor Olimpice, in valoare de 900 milioane de dolari. Potrivit acestora, daci se va vinde spatiu publicitar in valoare de un miliard de dolari, se va depasi recordul anterior, inregistrat de vanzarile media pentru Jocurilor Olimpice.

In plus, potrivit unui studiu intocmit de ZenithOptimedia, Jocurile Olimpice vor avea o contributie importanta la cresterea cu 13 miliarde dolari (8,2 mld. euro), din acest an, a bugetului global de publicitate, acesta atingand valoarea de 183 miliarde dolari (115 miliarde euro), fata de 170 mld. dolari (106 miliarde euro), anul trecut. Din intregul venit inregistrat din publicitate, la nivelul Jocurilor Olimpice, veniturile din new media vor reprezenta circa 7%.

Publicitarii prefera fotbalul olimpiadei

Citeste si:

Potrivit specialistilor, prezenta advertiserilor pe canalele media, ca urmare a implicarii lor in sprijinirea sportivilor romani prezenti la editia din acest an a Jocurilor Olimpice (JO) de la Beijing, nu va fi la fel de vizibila ca in perioada Campionatului European de Fotbal din acest an.

Desi nu au fost facute publice informatii despre sumele investite in promovare cu ocazia JO, companiile romanesti care sprijina sportivii romani au integrat in strategiile de promovare componente speciale.
Unul dintre cele mai importante exemple in acest sens este brandul Ursus, din portofoliul Ursus
Breweries, subsidiara a SABMiller, care a inclus in strategia media un mix de 15 statii tv si presa scrisa.
Elementul central al campaniei Ursus este spotul “The Bottle chase”, dezvoltat impreuna cu agentia de publicitate Publicis Romania. Mesajul principal transmis de spot este “Ursus Premium - o bere cu spirit olimpic”. Campania mai cuprinde printuri in reviste, panotaj stradal in statiunile turistice, atat pe Valea Prahovei, cat si pe litoral, postere la punctele de vanzare traditionale.

De asemenea, Ursus a incheiat, la sfarsitul anului 2006, un parteneriat cu Fundatia Olimpica Romana (FOR), prin intermediul caruia a dezvoltat un program de burse pentru sportivii romani.

Acesta se desfasoara in perioada decembrie 2006-august 2008 si totalizeaza aproximativ 100.000 de euro. Sportivii care au fost medaliati cu aur, argint sau bronz la Campionatele Mondiale din 2007 au primit burse lunare in valoare 1.000, 750, respectiv 500 de euro, pe toata perioada pregatirii pentru Olimpiada. Ursus a sprijinit si jocurile de echipa, fiecare membru al echipei obtinand o prima de 2.000 de euro (acordati o singura data). Antrenorii care au pregatit sportivii au primit, la randul lor, prime, in valoare de 1.000 de euro. Potrivit oficialilor Ursus Premium, investitia in campania de comunicare din aceasta perioada a crescut fata de o perioada obisnuita din an.

Cu ocazia Jocurilor Olimpice, Romtelecom, sponsor principal al Comitetului Olimpic si Sportiv Roman (COSR), lanseaza o sectiune speciala pe un site unde cititorii vor fi tinuti la curent cu programul si evolutia sportivilor in cadrul competitiilor.

O alta companie prezenta pe piata din Romania care a integrat in platforma de comunicare elemente speciale este Coca-Cola, partener oficial international al Jocurilor Olimpice, partener al Comitetului International Olimpic si sponsor al Jocurilor Olimpice de la Beijing 2008.

Coca-Cola a lansat, la nivel global, campania de comunicare dedicata JO: “Live Olympic on the Coke Side of Life”, in care a inclus si distribuirea, in peste 150 de tari simultan, a unor sticle si doze de colectie, imprimate cu mesajul “Fericire Delicioasa”. Motivul consta in faptul ca semnele chinezesti utilizate pentru scrierea marcii Coca-Cola se traduc prin expresia “Fericire Delicioasa”.
In Romania, dozele de colectie sunt distribuite incepand cu luna august a acestui an. Alexandrion Group Romania este, de asemenea implicat in sustinerea sportivilor romani in competitia de la Beijing.