Audi demonstreaza ca nu doar sistemele de propulsie hibride si cele electrice pot reduce consumul si implicit emisiile de noxe ale masinilor. Constructorul german are o idee novatoare in acest sens, idee care se bazeaza pe o legatura intre masini si sistemele electronice de gestionare a traficului.


Dupa 2 ani de cercetari si o investitie de 1,2 milioane de euro, Audi a realizat primele masini prototip care comunica cu semafoarele. Sistemul dezvoltat de germani se numeste Travolution si a fost testat pe doua masini Audi in orasul Ingolstadt.

Masinile Audi vor comunica cu semafoareleTravolution presupune ca semafoarele sa fie dotate cu dispozitive care sa gestioneze traficul in functie de aglomerarea intersectiilor. Este vorba de semafoare "inteligente" care permit fluidizarea traficului in functie de necesitatile de moment. Pe de alta parte, aceste semafoare sunt dotate si cu dispozitive care transmit inainte masinilor timpul pana cand vor trece pe culoarea verde. Un calculator special, inserat in electronica masinii, ii afiseaza soferului viteza recomandata pentru a prinde o serie de semafoare pe verde, pentru ca parcusul sa fie cat mai continuu, minimizand asteptarea la semafor.