La inceputul acestei saptamani, Dacia a produs la uzina sa de la Mioveni ultimul motor tip C 1.6i de 68 CP, avand numarul de serie 2527155. Acest motor, a carui fabricatie a inceput in Romania in 1971, echipa pana acum gama de vehicule utilitare Dacia pe benzina in toate versiunile sale (Pick Up 1.6i, Drop Side 1.6i si Double Cab 1.6i, cu tractiune fata, spate si 4x4). Modelele amintite vor continua sa fie comercializate in varianta echipata cu motorul diesel F8Q de 1.9 litri. Dacia va continua fabricatia componentelor motorului C 1.6i pentru a asigura nevoile de servicii post-vanzare pentru ansamblul clientilor sai, atat in Romania, cat si la export.

In total, din momentul lansarii acestui tip de propulsor, peste 27 milioane de motoare C au fost produse de Renault si Dacia. Dezvoltat de Renault si cunoscut sub numele ăCleon fonte╚, dupa cel al primului sau centru de productie din Franta, unde au fost fabricate peste 15 milioane de exemplare, acest tip de motor a mai fost asamblat in Portugalia, Spania, Turcia, Columbia si in Argentina.

Motorul tip C a fost prezentat pentru prima oara in martie 1962, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. El echipa atunci, in versiunea de cilindree de 689 cm3, modelul Renault Floride S. Adaptarile tehnice au permis producerea acestui tip de motor in numeroase versiuni de cilindree cuprinse intre 689 si 1557 cm3, cu carburator simplu sau dublu corp, cu injectie cu sau fara turbocompresor.

Citeste si:

In ceea ce priveste gama de puteri disponibile, acestea au variat intre 48 si 165 CP, aceasta din urma in cazul versiunii care a echipat modelul Renault R5 Turbo2. Cuplat cu cutii de viteze cu 4 si 5 trepte, acest bloc a fost plasat in cele mai diverse configuratii (pozitie spate, centrala sau fata, longitudinal sau transversal), pe numeroase modele din gama Renault: Floride, Caravelle, Alpine, R4, R8, R12, R15, R18, R19, Estafette, Trafic 1, Super 5, Fuego, Twingo, Clio 1 si din gama Dacia: diferitele versiuni Dacia 1100 si 1300, Pick Up...

Incetarea fabricatiei motorului C, la patru luni dupa cea a modelelor Berlina si Break, permite gamei Dacia sa raspunda evolutiei reglementarilor in domeniul emisiilor poluante adoptate in Romania in cadrul proiectului de aderare la Uniunea Europeana. Modernizarea gamei Dacia, inceputa o data cu Solenza, s-a accelerat de la lansarea modelului Logan. Pana acum, numarul comenzilor inregistrate pentru modelul Logan, in Romania si la export, se ridica la peste 25.000.