Multe controverse s-au nascut, multe intrebari s-au pus, mult tus a curs... dupa ce Cuil - sau Cool, asa cum a fost supranumit noul motor de cautare pe internet - s-a lansat si a fost deja aruncat in concurenta cu gigantul si consacratul Google.

Specialistii care au lucrat la Cuil au declarat ca acesta este un concurent redutabil pentru Google, anticipandu-se deja esecul ”batranului” proiect realizat de Sergey Bin si Larry Page in competitia cu noul motor. Spunem “batranului” deoarece, conform programatorilor, Cuil foloseste tehnologie de ultima ora si va devansa fara indoiala rivalul care a facut istorie in cautarea pe internet...

Reprezentantii noii companii sustin ca motorul Cuil poate accesa mai rapid si mai ieftin decat Google arii mai vaste de internet, generand mai multe trimiteri pentru o cautare. Modalitatile de cautare pe care Google le folosea vizau in mare parte adresa si traficul unei pagini, in comparatie cu Cuil, care analizeaza contextul fiecarei pagini si conceptele pe care utilizatorii de internet le utilizeaza pentru cautarile lor.

"Descoperirile importante pe care le-am facut in tehnologia de cautare ne-au permis sa indexam o arie mai larga a inernetului si sa punem aproape intregul Web la indemana utilizatorilor nostri", a declarat unul dintre fondatorii si directorul executiv al Cuil, Tom Costello.

Citeste si:

Printre multele obiectii care au fost aduse Google-ului se numara cele referitoare la faptul ca celebrul motor de cautare isi propune prea mult, fara a reusi sa indexeze o mare parte din paginile de internet existente, ca se bazeaza prea mult pe site-urile deja populate in defavoarea altora mai mici, exemplu fiind Wikipedia.

"Este momentul potrivit pentru un competitor", a declarat Sullivan, "dar sa fii rivalul Google este inca o sarcina dificila, lucru de care s-au convins si cei de la Microsoft".

Printre primele dezavantaje care apar la inceput pot fi cele legate de noua interfata pe care Cuil o propune. Asezarea pe coloane a rezultatelor generate poate fi un dezavantaj in fata celor cu care ne-a obisnuit Google.