Reprezentantii Ofcom au declarat ca opt emisiuni BBC, patru televizate si patru difuzate la radio, se fac vinovate de greseli "foarte grave".

"Investigatiile facute au relevat faptul ca in anumite cazuri echipa de productie a luat decizii premeditate de a transmite competitii si de a incuraja ascultatorii sa participe, stiind ca publicul nu avea nici o sansa ca castige", au anuntat cei de la Ofcom.

"In alte cazuri, programele se confrunta cu probleme tehnice care inventeaza numele castigatorilor", au adaugat cei de la Ofcom.

Cel mai grav caz, care a adus o amenda de 115.000 lire sterline, a fost legat de cateva editii ale emisiunii lui Liz Kershaw, difuzata pe postul de radio BBC 6 Music, din mai 2005 pana in ianuarie 2006.
Desi unele dintre editii erau inregistrate anterior, ele au fost transmise ca fiind live si includeau concursuri in care ascultatorii erau incurajati sa participe. Nume fictive erau prezentate ca fiind ale castigatorilor, iar in jur de 10 membri ai personalului din echipa de productie au sunat si s-au dat drept ascultatori.

"Acest caz este cel mai grav caz care implica postul BBC pe care Ofcom decide sa il amendeze", au spus reprezentantii Ofcom.

Citeste si:

Emisiunea Jo Whiley Show de pe Radio 1 si programele prezentate de Russel Brand si Clare McDonnell de pe BBC 6 Music au fost de asemenea implicate.

Anul precedent BBC a suspendat toate competitiile telefonice dupa ce investigatiile au scos la lumina faptul ca producatorii emisiunii pentru copii "Blue Peter" au falsificat un concurs.

Ofcom a amendat corporatia cu 50.000 de lire pentru acel caz. Conducerea BBC a spus ca 19.000 de angajati au trecut printr-un "program" de training si de cercetare a audientei si au lasat sa se inteleaga faptul ca recastiga increderea publicului. "Am luat aceste probleme foarte in serios si ne-am cerut scuze fata de public si am demarat o actiune de remediere a acestor situatii", arata un comunicat al BBC.

In luna mai, autoritatea de supraveghere a amendat cel mai mare post comercial din Marea Britanie, ITV, cu suma record de 5,68 milioane lire pentru ca a inselat spectatorii in competitii telefonice, in cadrul unora dintre cele mai populare emisiuni ale postului.