Vanzarile de apartamente noi au scazut cu circa 50% in primele sase luni, fata de media lunara din prima jumatate a anului trecut. Lunile aprilie si mai au fost critice, din cauza zvonurilor aparute in prima parte a anului, in principal in februarie-martie, cu privire la criza pietei imobiliare.

Potrivit Ilincai Paun, directorul diviziei rezidentiale a companiei de consultanta imobiliara Colliers International, daca, pana acum, un dezvoltator vindea cate 20 de apartamente pe luna si intr-un an vindea tot proiectul, acum, in acest ritm, vor incheia vanzarile in trei ani.

“Circa 80% dintre dezvoltatori ofera discounturi de 5.000-10.000 de euro. Ofertele promotionale vin pentru a stimula vanzarile si pentru ca dezvoltatorul sa-si indeplineasca planul pentru care a semnat contractul de finantare. De regula, in momentul in care dezvoltatorii obtin o finantare de la banca, aceasta ii impune vanzarea unui numar de apartamente intr-o anumita perioada, pentru a putea primi restul creditului”, a declarat pentru Business Standard Ilinca Paun, directorul diviziei rezidentiale a companiei de consultanta imobiliara Colliers International.

Specialistii imobiliari considera ca, daca in anii trecuti vanzatorii de apartamente noi cresteau pretul
locuintelor inainte de a veni cu discounturi, acum, preturile au atins un nivel de stabilitate, astfel incat este riscant sa mai apelezi la astfel de metode.

Ofertele promotionale promovate de dezvoltatori difera in functie de tipul de apartament si de valoarea acestuia si, pe langa discounturile banesti, se ofera obiecte precum unitatea de aer conditionat din living, bucataria mobilata, uneori si utilata, un loc de parcare, o boxa in subsolul blocului - dar si oferte complementare, cum ar fi o masina, o vacanta sau chiar si o bicicleta, dupa cum informeaza analiza Business Standard

Citeste si:

Potrivit Ilincai Paun, discounturile merg pana la suportarea taxelor notariale (care sunt cuprinse intre 1.000 si 1.500 de euro) sau a TVA-ului de catre dezvoltator.

“Exista, in principiu, doua metode mari de atragere a clientilor in conditiile unei piete puternic competitive. Una dintre ele este legata de scaderea costurilor, prin discount, iar a doua este strategia valorii adaugate, prin oferirea de beneficii suplimentare la achizitia apartamentului. Discounturile variaza intre 3% si 6%, in

functie de proiect, numar de unitati, stadiul de constructie, tipul de apartament, dar pot ajunge, in cazuri speciale, si la 10%”, a subliniat Evelina Necula, directorul departamentului de Marketing al companiei de consultanta imobiliara DTZ Echinox. Ea a mai spus ca metoda valorii adaugate este favorita dezvoltatorilor, pentru ca beneficiile suplimentare au o componenta emotionala care o
completeaza pe cea rationala, legata de pret.

Conform Roxanei Hapan, directorul de marketing al companiei de consultanta imobiliara Atisreal Romania, dezvoltatorii mai ofera reduceri de pret si bonusuri si clientilor care au cumparat deja, dar mai recomanda inca un cumparator.