Google cumpara compania de publicitate contextuala din Rusia, ZAO Begun pentru 140 de milioane de dolari de la compania britanica Rambler Media.
Rambler detine 50,1% din Begun si pentru a asigura afacerea a mai cumparat perticipatia de 49,9% de la Bannatyne Limited pentru a vinde intreaga companie catre Google, potrivit TechCrunch.

Rambler a anuntat ca se asteapta la o valoare neta de 50 de milioane de dolari provenita din tranzactie, bani cu care va finanta investitii si posibile achizitii.

Google a anuntat in acelasi timp ca Rambler va utiliza pentru cautare Google AdSense si AdSense pentru servicii de continut.

Piata reclamelor contextuale din Rusia este evaluata la 225 de milioane de dolari, dar Google pana de curand nu se arata interesata de aceasta piata care din 2006 a crescut de peste doua ori si jumatate. Yandex, motorul de cautare rusesc si unu dintre cele mai mari portal-uri rusesti din 1997, ar putea detine 64% din piata, valoarea ridicandu-se la 145 de milioane de dolari. MindShare Interaction a anticipat recent ca piata de publicitate online din Rusia va atinge pragul de 685 milioane de dolari in acest an. Valoarea companiei Rambler pe piata dupa aceasta tranzactie se asteapta sa fie de 100 de milioane de dolari. Directorii companiei dupa ce s-au consultat cu consilieri ING, au anuntat ca termenii trazactiei sunt corecti si rezonabili in masura in care actionarii sunt de acord.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.