Directorul de marketing, Sorin Georgescu, a afirmat ca nu stie cu exactitate care este suma si ca „pierderile reale vor fi cunoscute abia la sfarsitul anului".

El a precizat ca toate companiile aeriene au o situatie financiara proasta din cauza cresterii pretului petrolului si a crizei globale a creditelor.

In acest context, Tarom a decis sa mai achizitioneze inca doua aeronave ATR 72, in urmatorii doi ani. Acestea ar urma sa fie folosite pe rute interne si regionale.

In urmatorii patru ani, compania si-a propus sa ajunga de la 20 la 40 de aeronave pentru a-si mentine cota de piata.

Criza Compania nationala de transport aerian a acumulat pierderi de peste 30 milioane dolari in acest an

Tarom a inceput negocierile pentru achizitionarea a inca doua avioane de tip ATR-72, care ar urma sa fie folosite pe curse interne si regionale

Potrivit unor surse din companie, Tarom a inregistrat pierderi de peste 30 milioane de dolari in primele sase luni ale acestui an. Motivul: foarte multe curse internationale se efectueaza cu un grad de umplere sub 50 la suta.

Citeste si:

Si cresterea pretului barilului de petrol a contribuit la aceste pierderi semnificative. Chiar si in aceste conditii, conducerea companiei Tarom a decis achizitionarea a inca doua aeronave de tip ATR 72. Valoarea contractului este aproximata la 40 de milioane de dolari.

Explicatii

Cu toate ca am solicitat in mod oficial situatia financiara a companiei, sefii Tarom au ocolit un raspuns direct. Directorul de marketing al companiei, Sorin Georgescu, a oferit insa cateva explicatii. „Avem niste pierderi anul acesta, nu stiu cu exactitate care este suma, dar toate companiile de profil au pierderi foarte mari, iar acest fapt se datoreaza cresterii pretului petrolului si crizei globale a creditelor. Pierderile reale le vom cunoaste cu siguranta abia la sfarsitul anului.

Cresterea pretului petrolului se vede si in pretul biletului de avion, iar cei care anul trecut isi puteau lua un credit pentru a pleca in vacante sau pentru orice alte nevoi acum se vad in fata limitarii accesului la aceste imprumuturi. In concluzie, caderea pietei creditelor duce la scaderea numarului de pasageri", a spus Sorin Georgescu.

Aceasta situatie a dus, in opinia directorului de marketing al Tarom, la limitarea calatoriilor cu avionul spre destinatii din afara tarii pentru alti oameni decat cei de business, pe care nu ii influenteaza foarte mult variatia de pret a tichetelor de zbor si care prefera confortul pentru calatoriile de afaceri.

Cu toate acestea, firmele de turism din Romania sustin ca oferta de credite pentru vacante nu a prins aproape deloc la noi. Numarul celor care au apelat la astfel de solutii de finantare a fost de ordinul sutelor.