"Clientii trebuie sa fie precauti din start cu astfel de mesaje si sa nu le raspunda imediat ci sa le verifice mai intai. Orice mesaj prin care se cer informatii personale si confidentiale trebuie verificate. Bancile ofera linii telefonice gratuite, unde se pot obtine imediat informatii despre activitatea si actiunile organizate de banca sau pe site-urile bancilor", a detaliat Bogdan Chitoiu, manager in cadrul departamentului de management al securitatii in cadrul Raiffeisen Bank (RZB).

In ultima vreme, tentativele de frauda s-au inmultit, modalitatile folosite de infractori diversificandu-se. Astfel, tipurile de frauda pot fi: de tip phising, prin intermediul SMS-urilor, frauda in comertul electornic, frauda cu carduri sau solicitari de credite cu acte false (adeverinte false).

Anul acesta clientii unor banci ca BCR, BRD – SocGen, Piraeus Bank, Bancpost si mai nou Raiffeisen Bank au fost tinta unor atacuri de tip phishing.

Citeste si:

Pentru combaterea acestor fraude Daniel Nicolae Nita, Director Banking Security in cadrul OTP Bank Romania considera ca "este necesara colaborarea la diverse nivele intre unitatile organizationale cu atributii in domeniul combaterii fraudelor din cat mai multe institutii financiare de pe piata bancara romaneasca, inclusiv cu implicarea bancilor-mama".

Ce este bine de stiut pentru a ne feri de fraude?