Societatea de transport feroviar CFR Calatori va introduce in termen de cel mult o luna un nou sistem de indexare a preturilor, bazat pe evolutia preturilor la carburanti, energie, costurile cu munca, dar si conditionat de atingerea unor criterii de performanta.

Vechiul sistem de marire a preturilor, stabilit in 2006, prevedea cresteri cel mult trimestriale ale tarifelor, corelate doar cu rata inflatiei. Aceasta nu putea fi depasita cu mai mult de 3-5%, ceea ce reprezenta marja de profit a CFR Calatori. In luna aprilie, Guvernul a emis Legea nr. 73, care prevede un nou mecanism de crestere.

„Tarifele maximale si orice alte majorari de tarife care pot fi percepute de operatorii de transport feroviar public de calatori pentru deservire generala in transportul feroviar de calatori se vor stabili numai pe baza unei metodologii de calcul al tarifului intern de calatori in transportul feroviar, care se elaboreaza pe baza principiului eficientizarii si al optimizarii costurilor“, arata legea mentionata.

Citeste si:

Intrarea in vigoare a acestuia este conditionata de stabilirea metodologiei mentionate de catre Ministerul Transporturilor, care are nevoie si de avizul Finantelor.

Criteriile de performanta in administrarea CFR Calatori vor fi discutate incepand de astazi de catre oficialii Ministerului Transporturilor si Finantelor. „Daca picam de acord saptamana aceasta cu Ministerul Finantelor, vom intocmi si o nota de prezentare pe care o vom inainta Guvernului“, declara un oficial al Ministerului Transporturilor, care a solicitat anonimatul. „Tarifele vor putea creste mult mai flexibil. Vor putea fi mai multe majorari trimestriale, daca pretul carburantilor se majoreaza substantial, sau nu va fi nici una daca acestia nu se scumpesc sau daca CFR Calatori nu indeplineste criteriile de performanta“, ne-a declarat acesta. Pretul carburantului a crescut de la inceputul anului cu 17%, mult mai mult decat inflatia de care era legata cresterea tarifelor de calatorie.