Cu aproximativ o luna inainte de inceperea perioadei de soldare (1 august-31 octombrie), magazinele din marile centre comerciale au inceput deja sa organizeze promotii cu reduceri de pana la 70% la colectiile de primavara-vara. In unele cazuri, discounturile sunt calculate ca procent din pretul initial, iar in altele consumatorii beneficiaza de preturi mai mici daca achizitioneaza mai multe produse. De asemenea, unii retaileri au anumite produse pe care le comercializeaza la „preturi bune”, adica sunt in general mai ieftine decat oferta din magazinul respectiv.

Moda reducerilor, in afara perioadei de soldare, este o practica noua in comertul autohton, fiind determinata si de politicile marilor lanturi internationale care si-au impus metodele si in randul comerciantilor autohtoni.

„Facem promotii la anumite produse pentru a veni in sprijinul consumatorilor. E vorba de dorinta noastra de a impulsiona vanzarile. De asemenea, toti retailerii internationali vin cu aceasta metoda si trebuie sa ne adaptam la ea”, ne-a declarat Rares Jianu, director la TinaR, magazin care in aceasta perioada practica reduceri de 20-30%.