Autoritatile anunta finalizarea investitiei in urmatorul cincinal, daca vor gasi surse de finantare
„Bucurestiul - port la Dunare" parea un vis megaloman. Astazi este un proiect necesar, pentru transportul economic a 20 de milioane tone de marfuri pe an.

Ministerul Transporturilor vrea sa reia constructia canalului Bucuresti-Dunare, iar pentru finalizarea lucrarilor la acest proiect inceput in 1986 este nevoie de minimum 450 milioane de euro, a declarat, joi, ministrul Ludovic Orban.

„La rectificarea bugetara din iulie vom face toate demersurile pentru a putea plati actualizarea studiului de fezabilitate. Fata de proiectul initial, trebuie facute reactualizari", a declarat ieri ministrul transporturilor, Ludovic Orban, cu ocazia unei vizite in localitatea 1 Decembrie, pentru a vedea stadiul in care se afla canalul Dunare-Bucuresti.

Citeste si:

Orban a aratat ca 70% din lucrarile la canal au fost realizate intre 1986 si 1989, iar pentru restul de 30% este nevoie de circa 450 milioane euro. Ministrul a precizat ca pentru reconstructia partilor din canal care s-au deteriorat din 1989 pana in prezent este nevoie de inca 25-30% din cei 450 milioane de euro.
Orban a spus ca pentru finalizarea proiectului are in vedere trei surse de finantare, prima fiind concesionarea lucrarilor, a doua utilizarea de fonduri europene de dezvoltare, iar a treia fonduri de la bugetul de stat. Ministrul s-a aratat mai interesat de varianta cu finantare de la buget, deoarece incasarile realizate dupa finalizarea canalului ar merge catre stat.

Ministrul transporturilor a spus ca a discutat cu firme din Germania, Olanda, Italia si Franta, pentru eventuala concesionare a lucrarilor.