Se cumpara orice, LCD-uri, chiloti, sampoane, perne, veioze, pamant pentru flori, masline, bere si carne. Nici un produs nu e in siguranta pe raft, copiii plang, parintii se calca in picioare pentru ultimul plic de praf de copt. Si, totusi, studiile arata ca vanzarile in Romania sunt pe ultimul loc in Europa. Nebunia cumparaturilor fara limite promite insa sa duca vanzarile la peste 72 de miliarde de euro in urmatorii ani, fata de 31,2 miliarde in prezent. Asta inseamna o crestere cu 132%, estimata de compania Deloitte, care a cercetat cum ar putea evolua sectorul de retail in regiune.

Romania si Bulgaria vor avea evolutii spectaculoase in urmatorii zece ani pentru ca se construiesc spatii comerciale, iar retelele de discount se extind ''agresiv'', arata studiul companiei, citat de The Money Channel. Cresterile din Romania si Bulgaria vor fi mai mari decat cele din Polonia, unde piata vanzarilor are deja cifre spectaculoase, 140 de miliarde de euro la sfarsitul anului trecut. Asta inseamna 3.700 de euro cheltuiti pe cap de locuitor, fiind cel mai ridicat nivel din Uniunea Europeana, fata de aproape 1.500 de euro pe cap de locuitor in Romania, si aproape 1.800 de euro pe cap de locuitor in Bulgaria.