Cele mai importante trofee acordate aseara la Festivalul de publicitate Cannes Lions, un Grand Prix, trei Cyber Grand Prix si un Design Grand Prix au plecat catre agentii de publicitate din tari precum Africa de Sud, Japonia, Norvegia, USA si UK, Romania nereusind, insa, sa castige vreun premiu.
Grand Prix-ul din categoria Press s-a dus catre Africa de Sud, pentru campania realizata de DDB South Africa, "Johannesburg pentru bateriile Energizer", in care ideea principala era sa nu iti lasi copiii fara baterii la jucarii, pentru ca si-ar directiona energia spre a face tot felul de lucruri rele.

"Le-am spus juratilor sa puncteze acele campanii care le-au dat sentimente puternice, iar aceasta campanie este una reala, este o situatie cu care se intanlesc toti aceea care sunt parinti. Felicitari castigatorilor, au reusit sa obtina unanimitate pentru acordarea acestui premium", a declarat presedintele juriului la categoria Press, Craig Davis, citat de www.canneslions.com.

Tari precum Franta, India, Australia, Tailanda, Noua Zeelanda, Brazilia, Portugalia, Brazilia si Vietnam au plecat acasa cu cel putin un trofeu Press Lions. Cele mai multe premii la aceasta categorie au fost insa adunate de Franta, care au luat 36 de premii.

In ceea ce priveste categoria Cyber, cele 3 Grand Prix-uri au mers catre Japonia, Norvegia si USA. Primul Grand Prix a mers catre Japonia, la agentia Projector Tokyo pentru campania Uniqlock.
Un alt Grand Prix a fost luat de Norvegia pentru campania Sol Comments, realizata de agentia Mediafront Oslo. Cel de-al treilea Grand Prix a mers catre USA, pentru campania Year Zero, realizata pentru Trent Reznor/nin, realizata de agentia 42 Entertainment Pasadena.

Categoria Cyber a acumulat 88 de trofee Cannes Lions, care au mers catre publicitari din Suedia, Canada, Marea Britanie, Elvetia, Mexico si Noua Zeelanda. Insa, UK a plecat acasa cu cele mai multe trofee Cyber Lions, acumuland 16 trofee.

Pe scena de pe Riviera Franceza au urcat si primii castigatori ai categoriei Design, categorie nou introdusa la editia din acest an a festivalului. Astfel, premiul cel mare a mers catre o companie de publicitate din Marea Britanie. Agentia Turner Duckworth: London &Ssn Francisco si-a adjudecat Grand Prix-ul cu campania Cola Identity, realizata pentru The Coca-Cola Company.

Cele 3 nominalizari ale Romaniei la categoria Media si cea din categoria Radio nu au reusit sa convinga juriul sa le acorde niciun premiu. In schimb, Japonia, SUA, si Suedia s-au ales fiecare cu cate un Grand Prix, la cea de-a doua gala a festivalului Cannes Lions 2008.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.