Unilever South Central Europe (USCE), filiala gigantului alimentar Unilever, a inregistrat o cifra de afaceri de 206,7 milioane de euro in 2007, din care 70% au reprezentat vanzarile pe piata locala, se arata in editia de joi a cotidianului Business Standard.
Potrivit reprezentantilor companiei, unul dintre principalii jucatori la nivel local din industria bunurilor de larg consum, vanzarile catre piata locala au fost de 144 mil. euro.

“Anul trecut a fost, pentru Unilever Europa Centrala si de Est, al treilea an de crestere economica, dovada ca suntem un business matur, divizia aflandu-se in topul primelor trei companii din Unilever Europa. Printre factorii care au contribuit la realizarea acestei cifre se numara cresterea economica, continuarea investitiilor pentru produsele noastre si cresterea puterii de cumparare a consumatorilor romani”, a declarat pentru Business Standard Alexandra Gatej, presedintele USCE.

Potrivit reprezentantei companiei, pentru acest an, Unilever South Central Europe vizeaza mentinerea ritmului de crestere a cifrei de afaceri. “Vom mentine ritmul de crestere de doua cifre si in acest an”, a precizat Gatej.

Bugetul pentru publicitate s-a ridicat, anul trecut, la 270 milioane de euro pentru rate card, potrivit datelor furnizate de reprezentantii Unilever. “Daca acum cativa ani publicitatea pe TV detinea o pondere de 90%, acum ponderea a scazut la 70%, celelalte mijloace de publicitate fiind reclamele outdoor, presa scrisa, radio sau internet”, a mai spus presedintele USCE, citat de Business Standard.

Potrivit datelor furnizate de companie, Unilever este lider de piata pe toate segmentele pe care activeaza.
“Conform datelor Nielsen, avem o cota de piata de 24% pe piata maionezei, pe piata margarinei, unde suntem prezenti cu trei branduri, avand o cota de piata de 64%”, a precizat Gatej.

Compania a lansat la nivel local, in urma cu un an, brandul de maioneza Hellmann’s, marca cel mai bine vanduta la nivel mondial pe acest segment, in acest timp reusind sa se impuna ca lider de piata.
Conform datelor Unilever, compania detine o cota de piata de 47% cu brandul Delikat, pe segmentul de supe detine o cota de 42%, Dero are o cota de piata de 30%, deodorantele au o cota de piata de 24%, produsele pentru ingrijirea locuintei detinand o cota de piata de 22%.

Grupul Unilever este prezent pe piata romaneasca prin intermediul subsidiarei Unilever South Central Europe, cu sediul central la Ploiesti, care coordoneaza de la Bucuresti activitatile din Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia si Republica Moldova. Platforma de la Ploiesti cuprinde doua fabrici: cea de detergenti de rufe si fabrica de produse alimentare, unde Unilever produce margarina, condimente universale, supe, mustaruri. Cele mai cunoscute branduri ale Unilever sunt Knorr Delikat, Delma, Rama, Dove, Dero, Omo si Lipton.

Reprezentantii Unilever declarau recent ca intentioneaza sa uneasca divizia de produse pentru ingrijire casnica si personala cu cea de produse alimentare, potrivit Business Standard. Totodata, zone precum Europa Centrala si de Est vor fi incluse intr-o regiune extinsa, care va cuprinde Asia, Africa si Europa Centrala si de Est. Principalii competitori ai Unilever la nivel local sunt Procter&Gamble, Henkel, Colgate-Palmolive, L’Oreal, pe segmentul de bunuri de larg consum non-alimentare, respectiv Nestle si Orkla Foods, pe segmentul alimentelor.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.