Cu o cifra de afaceri de peste un miliard de euro in prima jumatate de an, acest mod de a face afaceri castiga tot mai mult teren

Cele mai ieftine afaceri in franciza prezente pe piata romaneasca necesita investitii de 3.500 de euro, iar cele mai scumpe depasesc doua milioane de euro, potrivit suplimentului revistei „Capital“ „120 francize de top din Romania 2008“, lansat ieri. Cele mai ieftine francize dupa investitia totala initiala sunt Rodipet (350 de euro), Trident Dental (500 de euro) si American Hot Dog (incepand cu 800 de euro).

Datele companiei de consultanta in francize CHR Consulting arata ca numarul afacerilor dezvoltate in sistem de franciza este in crestere cu 20% pe an, in ultimii patru ani. Daca anul trecut aveam 350 de branduri de francize, din care 94 erau romanesti, la sfarsitul primului semestru din acest an am ajuns la un numar total de 403 francize, din care 155 sunt fondate de romani. De asemenea, in ultimii ani, romanii sunt din ce in ce mai dispusi sa investeasca tot mai multi bani intr-o afacere de tip franciza.

„Referitor la nivelul mediu al investitiilor pe piata francizei, se constata o tendinta de crestere, de la 150.000 de euro la 200.000 de euro pe unitate, in sectorul de retail, si de la 25.000 euro la 40.000 euro, in segmentul serviciilor“, a declarat, ieri, la lansarea suplimentului, Iulian Bortos, redactorul-sef al revistei „Capital“.

Capitala, centrul francizelor
Retelele de francize din Romania au realizat, in primul semestru, o cifra de afaceri de 1,2 miliarde de euro, conform estimarilor lui Razvan Blid, directorul general al CHR Consulting. Aproape o treime (31%) dintre francizele straine venite in Romania provin din SUA. Acestea sunt urmate de francizele italiene (21%) si de cele frantuzesti (13%).


Despre autor:

Evenimentul Zilei

Sursa: Evenimentul Zilei


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.