Ministrul economiei si finantelor, Varujan Vosganian, a declarat, ieri, ca „oferta minimala" pentru ministere si autoritati locale, exclusiv de la bugetul de stat, „trebuie sa fie de 20 miliarde euro pana in 2013 pentru proiectele de infrastructura rutiera si feroviara".

Vosganian a mai aratat ca la urmatoarea rectificare bugetara vor fi alocate fonduri suplimentare pentru infrastructura. Vor fi directionate cu prioritate catre acest domeniu veniturile suplimentare din colectare si cresterea economica, precum si cele obtinute din eficientizarea activitatii din alte sectoare.

De asemenea, autoritatile se vor concentra pe imbunatatirea absorbtiei fondurilor de infrastructura si vor discuta cu reprezentantii Comisiei Europene alte formule de finantare, cum ar fi creditul furnizor sau leasingul.

O solutie: parteneriat public-privat
Vosganian s-a declarat un sustinator al proiectelor in parteneriat public-privat si crede ca o solutie in cazul unor taxe de drum greu de suportat de utilizatori ar fi finantarea ulterioara de la buget a unei cote parti.
„Propunem, astazi, acest program de dezvoltare a infrastructurii; oferta de 20 de miliarde de euro este cea minimala pe care MEF o poate inainta institutiilor statului pentru infrastructura. O parte din fondurile alocate dezvoltarii infrastructurii ar putea veni chiar din 2008", a mai precizat ministrul economiei si finantelor.