Mai mult de 40% din companii intentioneaza sa isi schimbe furnizorul de servicii de telefonie fixa, pe fondul unei mai bune cunoasteri a drepturilor si a ofertelor, conform unui studiu prezentat, ieri, de presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC), Dan Georgescu. Potrivit datelor ANRC, piata telecomunicatiilor fixe avea, la finele anului trecut, aproape 4,4 milioane de abonati, din care circa 67.000 de clienti se aflau in portofoliul operatorilor alternativi, iar restul la RomTelecom.

Studiul ANRC a fost realizat in perioada iunie-august 2004 de catre o firma specializata, prin chestionare, interviuri si cercetari de grup pe un numar de 600 de companii si 1100 de clienti persoane fizice, din care 800 din mediul urban. Analiza a scos in evidenta ca 53,2% din utilizatorii de telefonie fixa nu isi cunosc drepturile, in randul clientilor operatorilor de telefonie mobila acest procent fiind mai redus - 46,3%. Studiul ANRC nu a prezentat date cu privire la procentul persoanelor fizice care intentioneaza sa isi schimbe furnizorul de servicii de telefonie fixa, dar 85,5% dintre acestia ar renunta la actualul furnizor din cauza tarifelor prea mari pentru abonament, iar 70,3% pe motiv ca tarifele pentru apeluri sunt prea ridicate.

Absenta informatiei constituie o bariera in utilizarea serviciilor de telefonie fixa de catre clienti, 44,1% dintre acestia necunoscand existenta operatorilor alternativi de telefonie fixa. Plecand de la aceste aspecte, ANRC a editat si va distribui un ghid al utilizatorului de telefonie fixa care contine informatii cu privire la drepturile utilizatorilor de servicii de telefonie, lista furnizorilor care ofera servicii de telefonie fixa, informatii despre numarul unic pentru apeluri de urgenta 112 si despre utilizarea numerelor cu regim special (de tip 08 sau 09) si selectarea transportatorului.