A utoritatile romane si-au luat angajamentul fata de FMI ca vor privatiza uzinele Tractorul Brasov si Electroputere Craiova pana la 30 iunie. Gabriel Sbarcea, presedintele AVAS, se arata optimist asupra privatizarii in sine, in contextul in care exista interes din partea investitorilor.

"Pentru Tractorul, exista 6-7 scrisori de intentie, iar Guvernul va emite o noua ordonanta pentru privatizarea uzinei, deoarece vechea ordonanta facea referire exclusiv la firma Sandino. La Rulmentul avem 10 oferte, iar la Electroputere a revenit Siemens. Nemtii sunt insa interesati doar de Sectia de Locomotive de la Electroputere. Oricum, lucrurile decurg normal in privatizarea celor trei uzine si tinem foarte mult si la pozitia sindicatelor pentru a nu tulbura apele la Craiova si Brasov", ne-a declarat presedintele AVAS.

Daca pentru Sbarcea situatia pare clara, iar privatizarile decurg normal, "in teren", privatizarile stagneaza la punctul zero. Cel putin asa sustine Aurel Bojenoiu, liderul sindicatelor Electroputere. "Intr-adevar, FMI a fixat termenul de 30 iunie. E imposibil de respectat, deoarece procedurile sunt la nivel zero. La cat de complicata este situatia la Electroputere, nu ne poate cumpara decat o societate mixta - eventual Siemens, dar impreuna cu General Motors".

Citeste si:

Liderul sindical insista pe necesitatea stergerii datoriilor de peste 1.000 miliarde de lei, facilitate fara de care nimeni nu va fi interesat. La randul sau, Cornel Mondea, director general al Electroputere, sustine ca, juridic, Siemens nu va putea cumpara doar Departamentul Locomotive, asa cum intentioneaza.

Nici la Tractorul situatia nu este mai avansata. Nu exista oferte, ci doar intentii, situatie ce nu-i incalzeste pe cei 3.000 de angajati. "Pana pe 10 mai se face o noua evaluare a uzinei. Apoi, peste 30 de zile, va aparea Legea de privatizare, iar in alte 30 de zile vor urma ofertele si negocierile. Deci, calendaristic, termenul cerut de FMI nu va putea fi respectat", sustine Gheorghe Apostu, liderul Tractorul. La uzina brasoveana exista insa o alta problema mult mai dureroasa decat privatizarea. Este vorba de subventiile pe care a mizat Tractorul pentru acest an.

"Am cerut 1.200 miliarde, dar Ministerul Agriculturii nu ne-a acceptat decat 500 miliarde lei. Din acestea, nu ne-au dat decat 200 miliarde lei. Il mai lasam pe ministrul Flutur pana la Paste, apoi mergem la Bucuresti sa clarificam situatia", declara Gheorghe Apostu. S-ar putea spune ca privatizarile vizate de FMI nu se vor incadra nici macar cu indulgenta in termenul de 30 iunie.