Business 20 Mai 2008 14:27
BCR Asigurari si-a atins obiectivul propus anul trecut si si-a mentinut pozitia in top 5 al pietei de asigurari generale din Romania, inregistrand anul trecut o crestere reala de 30,08%, cu un volum de prime brute subscrise de 168 milioaneeuro (559 milioane lei).

Prin stabilirea de obiective precise, implementarea de strategii adaptate concurentei puternice de pe piata asigurarilor, si prin efortul sustinut al echipei sale de profesionisti, BCR Asigurari a devenit una dintre cele mai puternice societati de asigurari din Romania.

“La inceputul anului 2007 ne propuneam sa ne mentinem in topul primelor 5 companii de asigurari generale. Nu doar ne-am extins acest obiectiv, ci am reusit sa mai urcam o pozitie in clasamentul companiilor de asigurari generale, urcand pana pe locul 3.

In 2008 vrem sa continuam atat procesul de consolidare a pozitiei noastre pe piata cat si procesul de dezvoltare a identitatii unice a companiei, ca expresie a unei personalitati dinamice, moderne, de incredere, stabila”, a declarat domnul Mihai Tecau, Presedinte al Directoratului BCR Asigurari.

Increderea in disponibilitatea companiei de a oferi un sprijin efficient reprezinta cheia unui parteneriat de success, portofoliul BCR Asigurari fiind conceput in scopul furnizarii de produse care asigura o protectie completa clientilor si asistenta in alegerea celui mai potrivit program de asigurare.

Pentru acest motiv, BCR Asigurari isi priveste relatia cu clientii sai ca pe una de parteneriat, pe care efortul sustinut si seriozitatea indeplinirii angajamentelor asumate il pot transforma intr-unul de lunga durata.

Intr-o piata de asigurari in continua miscare si in perspective anuntatelor intrari pe piata a unor noi jucatori, compania si-a stabilit drept obiective cresterea continua si sustinuta a valorii pentru actionari, actualizarea si diversificarea penmanenta a portofoliului de produse, flexibilitatea si calitatea ofertei, crearea unei relatii viabile si de lunga durata cu clientii, consultanta, nu doar vanzare.

Vorbind despre obiectivele companiei pentru anul 2008, Mihai Tecau a adaugat “In contextul unei piete de asigurari care, in batalia pentru cota de piata, a sacrificat principala motivatie a orcarei afaceri, profitul, in anul 2008 ne vom orienta catre deyvoltarea unui portofoliu sanatos de clienti, care sa aduca avantaje atat clientilor nostrii, prin solidaritate financiarasi implicit un proces rapid de silutionare a daunelor, cat si companiei, prin mentinerea ratei daunei in parametrii normali”.

Referindu-se la intensificarea concurentei de pe piata, si impactul pe care aceasta il poate avea asupra mentinerii marginilor de profit, Sergiu Loghin, Membru al Directoratului BCR Asigurari face unele precizari “Noua noastra strategie vizeaza contracararea scaderii potentialului pentru cresterea organica. Analizam toate caile posibile de a raspunde la aceste noi circumstante ale pietei, si o cale posibila este mentinerea scazuta a costurilor operationale”.

Provocarea majora va fi data de orientarea catre “core business-ului” spre atingerea unui nivel cat mai mare al profitabilitatii, ceea ce presupune o echilibrare foarte buna a liniilor de business din portofoliul companiei. “Conteaza foarte mult cum reusesti sa faci acest lucru, ce pondere sa aloci fiecarei linii de business in functie de specificatiile acesteia. In acest sens, avem permanent in vedere imbunatatirea proceselor si operatiunilor companiei si dezvoltarea unui sistem de avertizare timpurie pentru problemele ce pot aparea in companie” a mai adaugat domnul Loghin.

Incepand cu luna ianuarie, directoratul BCR Asigurari mai are un membru, in persoana doamnei Adina Edelmaier, care se va ocupa de partea financiara a activitatii.

Adina Edelmaier nu este la prima experienta in asigurari. In trecut a mai lucrat la subsidiara AXA din Viena, dar si la Generali Holding Viena, iar timp de trei ani a fost superviser la Generali Romania, intorcandu-se, ulterior, la Viena, unde a coordonat pe partea de controlling in 21 de tari europene la Bank Austria Creditanstalt. “Managementul de la ERSTE Bank mi-a propus sa lucrez pentru BCR Asigurari. Propunerea a venit in momentul oportun, dorinta mea ai propunerea lor au convers.

Dupa sase ani de experienta bancara, am decis sa ma intorc in viata mult mai dinamica din lumea asigurarilor si privind in urma, stiuinsa ca nu as fi putut face o alegere mai buna.” Declara noul Chief Financial Officer al BCR Asigurari.

In postul pe care il ocupa vrea sa aduca imbunatatiri departamentelor: financiar, managementul riscului, IT si organizare, pe care le coordoneaza.

„Un CFO trebuie sa inteleaga afacerea pe care o coordoneaza. Sa fie privit ca un partener, cand se discuta un proiect nou, nu sa fie privit doar ca cel care supervizeaza bugetele. Apartenenta la un grup multinational te obliga sa faci manevre abile pentru a obtine rezultatele dorite, deoarece limitele bugetelor sunt foarte stricte si trebuie sa actionezi in conformitate cu conditiile pietei locale, in limitele impuse de strategia grupului”, mai spune Edelmaier.

„Obiectivul principal al managementului BCR Asigurari il reprezinta mentinerea cotei de piata obtinuta la finele lui 2007, in conditiile cresterii marjei de profit. Concomitent, eu sunt responsabila de planificarea si controlul performantei financiare a BCR Asigurari. Dezideratul meu este acela de a reusi impreuna cu intreaga echipa de management si, de altfel, cu toti colegii din companie, sa atingem obiectivele de crestere stabilite pentru urmatorii ani, sa fim bine pozitionati pe piata si sa ne mentinem ca o companie profitabila”.

In anul 2007 compania a acordat o atentie deosebita cresterii calitatii serviciilor furnizate clientilor. Pentru aceasta a infiintat primul Centru de daune in Bucuresti, sos.Calea Vitan nr. 242, in cadrul caruia functioneaza si o unitate de politie specializata pentru constatarea accidentelor rutiere. „Calitatea serviciilor creste odata cu intensificarea competitiei si a exigentelor clientilor.

In conditiile in care tarifele de prima practicate la unele produse sunt apropiate intre societatile de asigurare, unul dintre criteriile dupa care se diferentiaza companiile de asigurari constand in calitatea serviciilor oferite clientilor atat in cursul procesului de vanzare cat si a celui de post-vanzare.

Una dintre preocuparile noastre a fost demararea unui proces de imbunatatire a procesului post-vanzare. Primul dintre pasii pe care i-am facut a fost deschiderea Centrului de daunedin Bucuresti.”, a declarat Mihai Tecau.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.