La un pahar de Chardonnay Sunrise, una dintre „vedetele“ produca torului chilian de vinuri Concha y Toro, Gabriel Salas explica ascensiunea fulminanta a tarii sale in atat de concurentiala industrie mondiala a vinurilor. „In Chile, terenurile sunt foarte ieftine si astfel ne-am permis sa cumparam hectare intregi si sa ne extindem productia. S-a investit foarte mult in vinuri. Ne-a ajutat si solul extrem de propice“, spune somelierul.

Si romanii incep sa prinda gustul vinurilor din Lumea Noua, crede somelierul Salas, unul dintre oamenii-cheie ai companiei chiliene pe exporturi. „Avem altfel de vinuri decat cunosteau consumatorii pana acum. Sunt vinuri proaspete, fructate, tineresti“, explica acesta. Potrivit lui Salas, principalul competitor al vinurilor chiliene nu sunt cele australiene, cum s-ar crede la o prima vedere a modului in care s-a dezvoltat piata mondiala de vinuri in ultimii ani. „Cea mai dura lupta o ducem cu vinurile europene, mai ales cu cele frantuzesti. Ne batem de fapt cu o atitudine conservatoare a consumatorilor“, spune somelierul.

Citeste si:

Crestere de peste 700% in Romania
La noi, Concha y Toro va vinde in acest an circa 50.000 de sticle, potrivit estimarilor lui Alfred Binder, brand manager al importatorului Cramele Halewood. In primul trimestru al acestui an, compania a vandut cu 730% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut, pana la aproape 5.500 de sticle.

Vinurile chiliene importate de Cramele Halewood se gasesc atat in lanturile de HORECA, dar si in supermarketuri (Metro, Real, Selgros, Billa, Artima, Kaufland). „Deja avem o pozitie buna in Romania si vom mai creste. Ieri, de exemplu, am fost intr-un restaurant si am gasit in meniu unul dintre vinurile noastre. A fost o surpriza extrem de placuta“, spune Salas.