In primul trimestru al acestui an numarul autoturismelor de import comercializate pe piata romaneasca a urcat cu 51% fata de 2004, pina la 17.811 unitati. 55% dintre masini au fost vindute in leasing.

Prin leasing au fost vindute 9.877 de unitati, informeaza Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Chiar daca vinzarile de automobile au crescut cu 51% fata de aceeasi perioada a anului trecut, numarul celor care cumpara prin leasing ramine cam acelasi. "De trei ani, numarul automobilelor vindute a tot crescut. Numarul autoturismelor achizitionate in leasing a ramas aproape neschimbat. In jur de 60%", ne-a spus Marius Carp, directorul APIA. Intre cele mai bine comercializate marci de import se remarca Renault, autoturismele producatorului francez fiind achizitionate in leasing in proportie de 39%, adica 1.412 unitati, urmat de Skoda care a vindut 1.385 unitati, Volkswagen cu 1.200 unitati vindute in leasing si Peugeot, care a comercializat 592 unitati prin aceeasi metoda de plata.

Leasing-ul este la moda

"Leasing-ul este un tip de vinzare modern. Clientul se duce la societatea de leasing, isi cintareste bine avantajele si dezavantajele. Daca avantajele sint mai mari pentru el, alege leasing-ul ca metoda de plata pentru cumpararea unei masini", a mai spus Carp. Autoturismele marca Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Hyundai, Kia, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Saab, SsangYong si Subaru au fost achizitionate in proportie de peste 90% in regim de leasing. Ponderea autovehiculelor comerciale mai mici de 3,5 tone si a minibuzelor in leasing a fost de 71%, reprezentind 1.875 de unitati.

Citeste si:

Vinzarile in leasing pe acest segment au crescut cu 80% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in conditiile in care vinzarile totale au crescut cu 65%. Cel mai bine vindute utilitare de import sint Fiat, Ford, Peugeot, si Renault. Piata vehiculelor comerciale mai mari de 3,5 tone, la care se adauga autobuzele, a fost, de asemenea, dominata de leasing in proportie de 74%, reprezentind 947 de unitati. Cele mai cautate marci au fost, in primele trei luni, Iveco, Mercedes si Renault.

Dacia, cumparata mai mult cu cash

Grupul Renault a raportat, pentru marca Dacia, o pondere a achizitiilor in leasing de 7%, 1.753 unitati pentru autoturisme si 8%, respectiv 306 unitati pentru modelele pick-up. Din totalul masinilor de import vindute, 1.544 de unitati sint SUV-uri, iar din clasa S, a limuzinelor de lux , importatorii au vindut doar 36 de unitati. Primele trei locuri la vinzarea de limuzine sint ocupate de BMW, Mercedes si Audi. 12 romani si-au cumparat BMW seria 7, Mercedes a facut opt romani fericiti, care au cumparat modelele clasei S, iar Audi A8 a fost vindut in 6 exemplare.