"In functie de constructorul care va castiga licitatia pentru reabilitare, inelului feroviar Bucuresti va fi dat in folosinta pentru cetateni in aproximativ trei, patru ani. Pe unele tronsoane se va dubla linia si se va electrifica. Dupa efectuarea studiului de fezabilitate se va sti cu exactitate si suma necesara realizarii acestui tronson feroviar", a spus ministrul Transporturilor.

Astfel, in prezent exista 14 statii pe inelul feroviar si urmeaza sa mai fie construite alte 13, la intersectia cu principalele bulevarde. In total vor fi 27 de statii.

Prin inelul feroviar va fi evitata traversarea orasului cu transportul rutier circulandu-se mult mai bine. Orban a mai declarat ca vor fi achizitionate trenuri noi, de tip urban, asemanatoare cu Sageata Albastra.

Citeste si:

De asemenea, dintre cele 27 de statii preconizate pentru inelul feroviar al capitalei vor fi: Bucuresti Nord - Grivita - Chitila, Bucuresti Vest - Cotroceni -Varteju - Jilava - Progresu - Popesti Leordeni, Bucuresti Sud - Pantelimon - Bucur Obor, Bucuresti Baneasa - Voluntari - Otopeni - Mogosoaia - Chitile.

Ministrul transporturilor a parcurs luni o parte din traseul inelului feroviar cu plecare din Gara de Nord, in acelasi timp cu pornirea unui microbuz pe linia de centura a capitalei. Traseul cu trenul a fost efectuat in 37 de minute, mergand cu 50 km/ora, iar microbuzul pana la statia Progresu a facut o ora si un sfert.
Ludovic Orban a mai declarat ca practic se va porni inelul verde al Bucurestiului prin amenajarea pe tot traseul inelului feroviar a unei liziere cu o latime de 20 metri.