"Pentru ca demersul construirii unui brand de tara sa aiba impact, acesta trebuie condus de la nivel guvernamental, dar trebuie creat impreuna cu segmentul privat, deci numai partial de Guvern. Mai mult, uneori brandul de tara poate fi creat impotriva si in opozitie cu Guvernul", a declarat Shashi Tharoor (foto), invitat la Bucuresti de catre International Advertising Association (IAA), cu ocazia unui seminar despre brandinsgul de tara.

Un branding eficient inseamna o poveste buna de spus, iar Romania, o democratie europeana are si ea povestile sale, crede fostul oficial ONU. Tharoor avertizeaza insa ca o activitate de branding nu trebuie facuta cu bani putini, ci trebuie sustinuta prin bugete consistente. "Brandingul este o afacere costisitoare! Cel mai bine este sa nu-l faceti cu mijloace precare".

Brandingul de tara se construieste urmand o reteta cu sase pasi, spune Tharoor: 1. Hotarati-va asupra a ceea ce vrea tara voastra sa spuna – o idee simpla, concentrata intr-un slogan scurt; 2. Asigurati-va ca aceasta idee este bine fondata in realitate; 3. Pregatiti-va ca noul brand sa fie afectat de diversi factori interni si externi; 4. Identificati aspectele factuale care se afla in opozitie cu imaginea de brand si incercati sa le controlati; 5. Campania de branding trebuie sa fie condusa de la nivel guvernamental, dar poate fi construita in opozitie cu acesta; 6. Nu incercati sa faceti branding de tara cu bani putini.

Citeste si:

Brandingul, o activitate care a existat inca din Evul Mediu in Europa, este una dintre activitatile la moda, considera Tharoor. Un brand nu inseamna numai un nume, un slogan, un logo sau design grafic. Un brand este un simbol care inglobeaza toata informatia despre un produs. “Un brand puternic genereaza loialitati puternice din partea publicului. Daca ofera ceea ce se asteapta de la el, devine un indicator de incredere care, de-a lungul timpului, se transforma intr-un bun valoros prin sine insusi”, a spus Tharoor.

Poate deveni orice tara un brand? Da, poate, iar India este cel mai bun exemplu. "A fost pe rand si simultan, tara exotica, tara a diamantului coroanei regale a Angliei, dar si tara a saraciei, a foametei, a suferintei si a disperarii", spune specialistul indian, care crede ca in acest moment India parcurge o schimbare epocala: "Din elefant truditor se transforma in tigru energic".