Terapia Ranbaxy, parte a grupului farmaceutic indian Ranbaxy Laboratories, a inregistrat, in primele trei luni ale anului, o scadere a vanzarilor cu 29%, pana la valoarea de 26 de milioane de dolari. Reprezentantii companiei au explicat ca vanzarile au fost afectate de neclaritatile de pe piata de profil cauzate de reformele din domeniul sanatatii, precum si de reintroducerea prescriptiei medicale in functie de brandul produsului farmaceutic.

In conditiile in care piata pharma a cunoscut, in ultimii ani, o crestere alerta, in medie de 20% anual, ajungand pana la o valoare de circa sase miliarde de lei anul trecut, recentele evolutii arata ca piata da semne vizibile de temperarea cadentei de majorare, principalii jucatori fiind nevoiti sa-si indrepte atentia catre alte piete emergente precum Turcia.

Filiala romaneasca a producatorului ceh de medicamente Zentiva a inregistrat, in primul trimestru, o scadere a vanzarilor de 30% in lei, respectiv 40% in coroane cehesti, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, evolutie generata de concentrarea companiei pe profitabilitate financiara si eficientizare operationala.

Vestile cele mai bune pentru Zentiva, in primele trei luni ale anului, au venit din Turcia, care a contribuit cu 1,4 miliarde de coroane cehesti la totalul de vanzari raportat in primul trimestru al anului de producatorul ceh.

Citeste si:

Pe de alta parte, declinul vanzarilor raportate de Zentiva a inceput sa fie tot mai vizibil inca de anul trecut, cand compania a inregistrat o scadere de 19,5% a vanzarilor totale de anul trecut pe piata romaneasca, deprecierea fiind pusa pe seama strategiei companiei de a-si orienta interesul catre profitabilitate, in defavoarea cresterii cotei de piata.

Anul trecut, compania a obtinut un profit net de aproximativ 1,2 milioane de euro, de 5 ori mai mic fata de cel realizat in 2006, in conditiile in care afacerile companiei au scazut cu 20%, pana la 53,7 milioane de euro, potrivit datelor emise de companie.

Ambele companii au raportat cresteri ale vanzarilor pe pietele dezvoltate, tarile vest-europene obtinand cele mai bune performante din regiune. Astfel, la nivel european, incluzand Romania, Ranbaxy a inregistrat vanzari de 83 de milioane de dolari, cu 11% mai scazute fata de perioada similara a anului precedent. Pietele-cheie ale companiei din vestul Europei (Germania, Marea Britanie si Franta) au raportat, in aceasta perioada, vanzari de 34 de milioane de dolari, o valoare apropiata celei din 2006.