Premiile Effie 2008 celebreaza succesul campaniilor de comunicare care au rulat in perioada ianuarie 2007 – decembrie 2007, pe cel putin un canal media. Cazurile vor fi inscrise in competitie, prin completarea briefului de Eficienta – Effectiveness Brief. Pentru o evaluare cat mai corecta a lucrarilor inscrise, participantii trebuie sa prezinte in mod clar obiectivele campaniei si sa faca dovada ca acestea au fost atinse sau chiar depasite.

Noutatea editiei 2008 a premiilor Effie, o constituie categoria speciala Sustained Success, dedicata campaniilor care s-au dovedit a fi eficiente pe o perioada de cel putin 3 ani. Acestei categorii i-a fost dedicat un brief special – Brief of Sustained Success. Campaniile competitoare in cadrul Sustained Success trebuie sa fi rulat in perioada ianuarie 2005 si sa includa si anul 2007.
Cele doua brief-uri: Effectiveness Brief si Brief of Sustained Success pot fi descarcate de pe site-ul oficial al competitiei www.effie.ro.

In 2008 competitorii isi pot inscrie lucrarile in cele 20 de categorii de concurs.
„La editiile precedente Effie, promotiile si bauturile alcoolice au fost categoriile cele mai disputate. Ne asteptam ca produsele de larg consum si promotiile sa fie in continuare bine reprezentate, dar si serviciile financiare si telecomunicatiile au avut o evolutie dinamica in 2007 si pot atrage un numar semnificativ de inscrieri,” a declarat Victor Dobre, Director Executiv IAA Romania si membru al Comitetului de Organizare Effie 2008.

Premiile Effie au crescut si s-au perfectionat o data cu industria de comunicare si fiecare an aduce cu sine o deschidere sporita fata de filozofia propusa de aceasta competitie: „De la prima editie Effie in Romania in 2004, industria a evoluat cu un ritm foarte alert si acest lucru s-a reflectat in mod evident si asupra festivalului: in 2004 au fost 7 categorii de concurs, 41 de inscrieri si 28 de jurati, in timp ce in 2007 s-a ajuns la 19 categorii, 71 de lucrari inscrise si 51 de jurat. Dincolo de cifre, industria de publicitate din Romania genereaza tot mai multe campanii cu un impact masurabil asupra rezultatelor de business, strategia ocupa un loc tot mai important in brief-urile date de clienti, si este firesc ca interesul si deschiderea fata de Effie sa creasca an de an,” a mai precizat Victor Dobre.

Citeste si:

Nu pot intra in competitie campaniile care au participat sau au fost castigatoare la editia precedenta. Cazurile inscrise trebuie sa fi rulat pe cel putin unul in urmatoarele canale media: TV, Radio, Print, OOH sau Internet.

Campaniile de succes ale anului 2007 vor fi evaluate de un juriu format din reprezentanti de seama ai industriei de comunicare, de specialisti in market research si de directori de marketing din cele mai reprezentative companii de pe piata romaneasca. In 2008, juriul Effie Romania va fi prezidat de Thomas Moradpour, Europe CSD (Carbonated Soft Drinks) Marketing Director PepsiCo International.

Cazurile inscrise in competitia pentru un premiu Effie vor trece printr-un proces de jurizare in doua etape care vor avea loc in datele de 12 si 13 mai iar castigatorii trofeelor vor fi anuntati in cadrul Galei de Premiere care va avea loc in data de 15 mai 2008.