Numarul falimentelor companiilor romanesti a crescut cu 35% in 2007 In studiul realizat de Coface Romania au fost luate in evidenta firme care si-au deschis procedura de faliment, firme aflate in reorganizare judiciara si firme pentru care a fost inchisa procedura de faliment din lipsa de active, indiferent de anul deschiderii acestor proceduri.

La sfarsitul anului 2007 era inregistrat un numar total de 14.104 firme aflate in diverse stadii ale procedurii de insolventa, dintre care 188 se aflau in reorganizare judiciara, 513 isi inchisesera procedura de reorganizare sau faliment din lipsa de active, iar diferenta de 13.104 de firme aflandu-se in faliment.

„Economia romaneasca merge inca bine, nexistand motive serioase de ingrijorare sau semne de criza economica. Cresterea falimentelor in ultimii ani este mai degraba un efect al curatarii sistemului economic de inadaptatii la noua realitate impusa de aderarea Romaniei la piata comuna a UE si a globalizarii. De asemenea, cele mai multe dintre companiile aflate in faliment sunt caracterizate de un management precar, slaba capitalizare si vulnerabilitate crescuta la socurile financiare de tipul celor existente in prezent”, a declarat Cristian Ionescu, director general al Coface Romania.

Citeste si:

Si in acest an sectorul comercial ramane cel mai riscant sector de activitate din Romania. Aceasta ramura, incluzand retail-ul, comertul en-gross si distributia, a inregistrat un procent de 41.4% din totalul falimentelor anului 2007, in crestere cu 6%, de altfel, cea mai mare deviatie dintre toate sectoarele de activitate.

Cifrele demonstreaza faptul ca micii comercianti reusesc din ce in ce mai greu sa faca fata marilor retail-eri, care isi extind retelele tot mai mult in fiecare an. Numai in anul 2007 au fost deschise 152 de magazine, numarul hypermarket-urilor crescand cu 29 de centre, prin deschiderea de noi unitati Carrefour, Real, Auchan, Kaufland si reteaua autohtona Pic.

Carrefour a cumparat in 2007 lantul de supermarket-uri Artima cu un numar de 21 de unitati, fapt ce ii va permite sa intre pe piata de retail cu un nou format de magazine. Nici supermarket-urile sau magazinele de tip discount nu au ramas in urma, primele inregistrand un numar de 36 unitati noi, iar ultimele avand o crestere semnificativa de 63 unitati noi.