Tranzactii incheiate pe internet, documente transmise on-line catre autoritatile statului si e-mailuri oficiale sunt doar cateva dintre solutiile prin care castigam timp si bani datorita tehnologiilor moderne. Ca in toate domeniile, riscul de furt si frauda nu este exclus, fiind chiar mai mare pe internet. Specialistii au gasit rezolvare si pentru aceasta problema: semnatura electronica. Este un fel de „buletin virtual“ compus din date electronice de identificare a unei persoane, care se ataseaza unui document.

Semnatura electronica prezinta siguranta maxima, deoarece se elaboreaza pe baza unui algoritm matematic complex, aproape imposibil de descifrat.

Documente sigure in hatisul internetului
Ce putem face daca avem semnatura electronica? In primul rand, firmele pot depune on-line documente pe site-urile unor institutii de stat cum sunt ANAF, ONRC, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului, fara ca responsabilii sa piarda timp la cozi. Investitorii la Bursa pot trimite on-line catre SSIF-uri ordinele de vanzare sau de cumparare semnate electronic.

Citeste si:

Semnatura digitala poate fi folosita ca echivalent al celei olografe pentru orice documente: invitatii oficiale, CV-uri, anunturi, scrisori, contracte sau simple e-mailuri. In mediul bancar, semnatura electronica garanteaza securitatea sistemului electronic de plati. In curand, operatiunile de internet banking ar putea solicita autentificarea tranzactiilor prin aceasta semnatura.

Ne vom semna de pe mobil
Un certificat digital se elibereaza in doua-cinci zile si costa intre 50 si 130 de euro, in functie de furnizor si de conditiile contractului. Dupa un an, acesta trebuie actualizat, costul reducandu-se la jumatate.
Din cei cinci furnizori de servicii de certificare existenti pe piata, doar doi sunt acreditati conform legii. Aceasta le permite celor doua companii, DigiSign si certSIGN, sa emita certificate digitale care sunt recunoscute in instanta fara nicio expertiza suplimentara.