Negocierile cu fostii proprietari ai La Fourmi, fondul de investitii elen Global Finance, au debutat in noiembrie anul trecut si s-au finalizat la sfarsitul lunii trecute, cand Mega Image a cumparat lantul de 14 supermarketuri cu 18,6 milioane de euro. Mega Image va investi, in total total, peste 22 de milioane de euro pentru preluarea si reorganizarea afacerii La Fourmi, valorii de achizitie initiale adaugandu-se alte 3,5 milioane de euro, destinate procesului de rebranduire, care se va incheia la finele anului curent.

Pe o piata a retailului care va atinge valoarea de 100 de miliarde de euro in urmatorii doi ani, tot mai aglomerata si susceptibila capriciilor pietei imobiliare, Mega Image a ales sa se extinda prin achizitii in conditiile in care La Fourmi are avantajul unor locatii-cheie, precum Piata Unirii sau Pipera, iar costurile de operatiune a afacerii sunt net inferioare comparativ cu cele ale unui proiect de tip greenfield.

“Urmarim sa ne consolidam afacerea in Bucuresti. Preconizam ca intr-un an sau doi ne vom extinde aria de interes la restul tarii, urmarind zone concentrice din ce in ce mai largi din jurul Bucurestiului, din ratiuni care tin de logistica”, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, John Kyritsis (foto), director general al Mega Image.

Acesta este si motivul pentru care Mega Image nu a luat in considerare achizitionarea lantului de supermarketuri Artima ale carui locatii sunt concentrare in zona de Vest a Romaniei.

Citeste si:

“Nu am luat in considerare achizitia lantului de supermarketuri Artima pentru ca noi ne concentram mai mult pe zona Bucurestiului. Daca am deschide un magazin in Arad, costurile operatiunilor ar fi prea mari. Asadar, ne extindem in jurul Bucurestiului, indiferent ca este vorba despre zone mai bogate sau mai putin bogate”, a explicat Kyritsis.

In toamna anului trecut, Carrefour a achizitionat, contra sumei de 55 de milioane de euro, lantul de magazine Artima, tranzactie care a marcat intrarea retailerului pe segmentul supermarketurilor. Strategia de dezvoltare a retailerului francez nu se opreste aici, Carrefour planuind deschiderea a inca 10 supermarketuri proprii, probabil in in zonele ramase neacoperite din tara, dintre care Bucurestiul reprezinta cea mai mare provocare.

Capitala este cea mai atractiva zona pentru marii retailerii, aici inregistrandu-se cele mai mari expansiuni ale pietei de profil, insa ramane o zona dificila, in conditiile in care sectorul retailului este destul de saturat, 65% dintre bucuresteni facandu-si cumparaturile in supermarketuri sau in hipermarketuri, potrivit unui studiu recent al companiei de cercetari de piata Gfk.